IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

《 SKY 캐슬 》 — 「精英主義社會」之城

一套所有父母都應該睇嘅韓劇

我又寫劇喇!其實我真係幾唔怕死,或者嫌錢腥。

寫劇,特別係寫韓劇,對我嚟講,係票房毒藥。收得嘅千五claps,唔收得嘅隨時一千唔到。如果我真係立心只向錢看的話,我應該多寫PR & Marketing嘢,冇煩惱兼實收得。

咁點解我仲要寫韓劇?

因為你哋對韓劇嘅有色眼鏡,令你哋睇少咗、知少咗好多嘢。

喺呢個年代,如果你仍然抱住「韓劇咪又係狗血催淚煽情嘅港女偶像劇囉」嘅心態對待韓劇的話,你個世界除咗細之外,仲好灰暗囉。

韓劇同港劇最唔同之處,除咗唔同明星同埋製作比較認真之外,韓國嘅編劇,好多時都會係劇裏面,滲入唔同嘅message。有啲係開宗明義嘅,如《漢摩拉比小姐》呢啲,聽劇名就知佢想點(當然,你首先要知「漢摩拉比」點解)。

另外一啲,表面上係愛情或者偶像劇,實質上都係探討緊某個話題;如《經常請吃飯的漂亮姐姐》,表面上係講姐弟戀,實際上非常深入咁探討辦公室性騷擾呢個#metoo惹火議題。

《 SKY 캐슬 》(Sky Castle/天空之城)就係後者。

一反常態:呢篇文只係有適量劇透。不過我嘅「適量」,同你嘅「適量」,把尺係咪一樣呢?我點Q知呀。


對比起近期比較熱門嘅《李屍朝鮮》( 킹덤 /Kingdom ), 《 SKY 캐슬 》呢套劇係處於一個下把位 — 冇火熱嘅偶像明星擔綱,亦冇愛情劇元素。就以開版相呢張JTBC網頁嘅宣傳照而言,五個 아줌마 (AJumMa/大嬸)加四個 아저씨 (AhJuSsi/大叔),雖然其中都有型男索女,但對於會追韓劇嘅港女而言,呢套劇嘅吸引力真係唔大。

所以,就算好多「韓國KOL」,都唔知套劇想講乜。

但係,喺韓國,呢套劇就打破神劇《鬼怪》紀錄、成為韓國有線電視史上歷來最收得嘅電視劇。劇中嘅幾個女演員亦因此再次走紅(其實一直都紅,不過呢期風頭好勁)。

劇情方面,維基如是說:

此劇講述韓國上流社會的「SKY Castle」中,一群欲扶助丈夫事業和培育子女成為二代貴族的貴婦故事。

即係話,連維基都捉錯用神。

事實上,張劇照又的確幾誤導觀眾 — 驟眼望落去,會以為又係豪門爭名奪利或者爭產劇,即係港式「時裝商戰」劇。

首先,講講個劇名。喺落筆之前,我睇咗好幾篇有關嘅劇評,包括某位喺FB同呢度都有寫作嘅韓國KOL,竟然只有少數人睇得出(或者人哋睇得出唔寫啫),劇名其實已經開宗明義話俾觀眾聽,呢套係講述韓國教育嘅劇,而唔係乜嘢「貴婦故事」。

應該咁講,韓國人一眼就會睇得出,未喺韓國住過或者對韓國文化唔熟悉嘅,俾你睇四年都拆唔掂。

要幫劇中嘅夢幻豪宅起名,選擇可以好多。「天璽」又好、「凱旋門」又好,「岸。久舞。若衣」都好,點解咁多名唔叫,偏偏要叫「 SKY 캐슬 」( 캐슬 係castle嘅音譯 )?唔通又係樓盤植入式廣告?

SKY,係韓國三大名校「首爾大學」(Seoul National University)、「高麗大學」(Korea University)同「延世大學」(Yonsei Univsrsity)嘅統稱。喺韓國,就算好多人唔識英文,都唔會有人唔識「SKY」呢個名稱。

唔識英文,你最多唔聽Lady Gaga;唔識SKY,小心跨代貧窮。

「SKY」係韓國,係「精英主義」嘅代名詞。SKY校友長期佔據國會議席,甚至青瓦台(總統府)。SKY總統、SKY總理、SKY議員比目皆是。喺一屆國會入面,來自SKY嘅議員,可能有八九成之多。可見,進入SKY就讀,亦即係成功嘅第一步。

SKY,其實就係韓國嘅Ivy League。

韓國仍然係一個著重裙帶關係嘅社會。你諗吓,作為一個喺SKY畢業嘅後輩,當你入到一個一個嘅「精英衙門」(司法部、檢察署、法院、律師行、醫院),喺你之上一個個同校師兄學長不斷提攜你;你嘅士途,真係會比一般人平坦好多。

劇名《 SKY 캐슬 》嘅意思,就係講述要進入「首爾、高麗、延世」呢個「SKY Castle」成為精英份子嘅故事。

「SKY有幾難入呢?」可能大家會問。

答案:每年喺韓國應考「大學修業能力考試」(即係高考)嘅所有學生當中,只有最top嘅1%可以進入SKY。

劇情以首爾市郊一個名為「Sky Castle」嘅超級豪宅為背景。某日,女主角韓瑞珍(廉晶雅)正在準備為鄰居兼好友李明珠安排一場盛宴,幫佢慶祝佢嘅仔朴英才成功考入首爾大學醫學系。

韓瑞珍之所以咁熱心幫人搞party,完全係因為想李明珠將兒子考入首爾大嘅「秘訣」(即係朴英才嘅notes同考試論文等等)相授,咁佢就可以送佢個大女姜藝瑞(金惠允)入首爾大、完成佢奶奶嘅「三代醫生」夢。唔只韓瑞珍,「城堡」嘅其他女主人,亦都對呢份「秘笈」虎視眈眈;希望李明珠傾囊相授。

最後,李明珠選擇對韓瑞珍講出秘密:英才考入首爾大嘅秘訣並唔係佢嘅notes或者論文,佢將一張參加某個「教育研討會」嘅VVIP卡俾咗韓瑞珍 — 只有憑呢將VVIP卡,先可以入去會見韓國最top嘅老師;而其中一個「傳奇老師」金珠英,擁有「100%成功考入首爾大」嘅彪炳戰績;金珠英就係幫朴英才考入首爾大嘅老師。

(OT:飾演金珠英嘅金瑞亨,同《女王的教室》裏面嘅天海祐希,無論外形同造形都非常相似。)

覓得名師嘅代價不菲,劇中冇透露價錢,但喺主角兩公婆嘅口中,藝瑞嘅學費,需要「幾十億」。

大家有睇拙作《初雪》都應該記得,小說中一個脫北者嘅使費,大約係唔夠二億韓圜。大家可以想像得到,幾十億學費究竟喺咩一回事。

當韓瑞珍滿以為幫個女搵到天王級補習老師,就會扶搖直上之際,慘劇發生 — 李明珠喺party幾日後嘅深夜,喺屋苑附近吞鎗自殺、兒子朴英才失蹤、老公亦都辭去醫院骨科主管嘅職位、消失於世上。

究竟發生咗啲乜事,會令一個「人生勝利組」嘅家庭,幾日內變成家破人亡呢?朴家嘅不幸慘劇,亦都帶出咗成套劇嘅主線:為咗子女嘅教育,你可以去幾盡?


最近睇到好幾篇唔同嘅文章,都係講述中國如果唔係共產黨阻頭阻勢,經過幾十年民主進步嘅發展,會變成點?

我個答案係:會變成韓國 — 一個由自悲演變成自大、進而矯枉過正嘅國家。其實,撇除語言,呢兩個國家真係何其相似。

喺表面上,韓國擁有一個令人羨慕嘅教育制度。幾年前,甚至超越芬蘭,排行世界第一。(雖然,喺同一個排行榜上面,同樣屬於教育地獄嘅香港,都排行第三)

從數字上嚟睇,韓國教育制度,的確有令人羨慕嘅一面,應屆高中生入讀大學嘅比率,有55%(香港70%,但計晒所有high dip同副學士。我覺得如果韓國都將所有「鷺梁津大學」、即係私立非學位學院都計埋的話,肯定唔只70%);而卅四歲以下擁有學位嘅比率,更高達64%。

同香港一樣,韓國教育非常著重考試。由初中開始,每年嘅校內試都會搵出每一級嘅「精英」,然後將佢哋編入最好嘅一班。高考就更加係地獄級,一日之內要考晒考生報考嘅八門(五個科目共廿四門,跟規矩揀八門嚟考)!近年,呢個full day嘅考試連韓國人自己都覺得唔人道,於是將佢分為兩日,每隔十五日考一次;科目亦由八門減到四至五門。

但係「一考定終生」呢個悲劇仍然改變唔到。每逢高考季節(每年十一月),都係韓國自殺率嘅高峰。

考得好就有機會參加大學嘅「複試」。入到有名嘅大學,畢業後就入大機構或者政府工作,跟從社會嘅「長幼有序」,希望喺「三八線」(即係卅八歲前),成為部長級主管。考得唔好嘅,就只有喺中小企打工,希望自己唔會成為「四五正」(四十五歲被迫正式退休)。

「地獄朝鮮」就是這樣煉成的。

不過大家唔好笑得咁開心,其實近年香港都差唔得幾多。

喺韓國教書嘅兩三年日子裏面,我就唔只一次俾家長投訴,話我教嘅英文班功課唔夠多,「鍛煉」唔到佢哋嘅子女。一般家長都認為,高中學生,特別係高三,一定要晚晚做功課或者溫習到半夜,先至算係「勤力」。(留意返:一般韓國高三,基本上都要夜晚八九點先放學 — 喺學校集體自修)

我仲好記得當時我個「寶貝學生」Jenny(《漢城》有出過場)嘅爸爸,就曾經私下俾錢我,想我喺佢個女放學後,捽多佢兩粒鐘英文。後來Jenny入咗UCLA、做咗我師妹;為此,佢屋企就好似《 SKY 캐슬 》咁,搞咗個party慶祝阿女「光宗耀祖」。

咁係咪入到有名大學就一定士途順利呢?

Chloe本身都係「SKY門生」,作為延世大學英文系畢業生,佢都花咗兩年時間,先至搵到佢嘅career;咁當然,亞洲金融風暴都係佢生不逢時嘅原因。

除咗教育問題,《 SKY 캐슬 》另外一樣俾編劇大肆鞭撻嘅,就係所謂「上流社會」、「精英社會」嘅虛偽。

其實喺之前金喜善主演嘅韓劇《有品位的她》( 품위있는 그녀 )當中,編劇已經將上流社會呢個圈子,鞭撻得體無完膚。《有》劇借金宣兒「朴福姿」呢個角色,將上流社會同草根階層畫上等號。如今,《 SKY 캐슬 》直情將上流寫會嘅離地、無情、精英主義同埋互為利害,無情咁暴露出嚟;喺編劇眼中,所謂嘅「上流社會」,其實比社會嘅最底層更加卑鄙無恥。

女主角嘅老公貴為醫院骨科嘅主任醫生,唔單只一啲都唔「仁心仁術」,佢仲為咗前途,不惜濫做手術(要快要多),希望成為醫院中最賺錢嘅醫生。而醫院院長對下屬嘅亦都親疏有別,晉升下屬嘅條件,就係睇佢嘅裙帶關係可唔可以幫助自己喺政府裏面升官。

女主角自己亦都為咗女兒能夠進入首爾大醫學院,不惜將個女交託俾有殺人嫌疑嘅補習老師。為咗咁,佢甚至喺掌握咗補習老師嘅殺人證據後,無視自己嘅高中同學兼鄰居嘅兒子因此成為嫌疑犯、身陷囹圄,企圖將證據收起,直至個女考入大學為止。

有其母必有其女,劇中女主角嘅大女,差唔多係我睇咁多韓劇當中,最乞人憎嘅角色(因為金惠允將角色嗰種衰格演得七情上面)。我唔想逐點列明佢點乞人憎;總之,勢利港女所有嘅缺點,呢個角色都基本不缺。

劇中去到接近尾聲,醫生男主角對佢阿媽嘅一句說話,亦都係呢套劇嘅精萃:

「你栽培咗我咁多年,我雖然成為精英,但咁多年都只不過係個軀殼;點解我要按照別人嘅期望生存?」

成為金字塔頂尖嘅「人上人」,究竟喺咪幸福生活嘅保證?

《 SKY 캐슬 》呢套劇喺韓國大受歡迎,其實唔難理解。我覺得,香港嘅父母都應該好好睇吓呢套劇,領略一下劇中故事背後嘅微言大義。

做父母,係咪無所不用其極咁將仔女送咗入最高學府,就代表成功?

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论