IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

中環遊戲(61)

同所有人都一樣,我並唔係一踏入社會,就好似大家睇過嘅《北角演義》,或者呢輯《中環遊戲》咁,完全可以掌握到喺職場、以至呢個社會生存嘅技能。作為一件美國大學畢業嘅學院派蛋散,我亦都有過份理想化、諗多過做嘅戇實實時候。

Long goodbye

圖:高原萬里 ©

同所有人都一樣,我並唔係一踏入社會,就好似大家睇過嘅《北角演義》,或者呢輯《中環遊戲》咁,完全可以掌握到喺職場、以至呢個社會生存嘅技能。作為一件美國大學畢業嘅學院派蛋散,我亦都有過份理想化、諗多過做嘅戇實實時候。

喺我柒吓柒吓四處碰壁嘅時候,真正教精我、協助我成長嘅人,係 Christine。每當我喺個死胡同度轉牛角尖、或者死牛一面頸唔肯接受意見嗰陣,佢都會好不遺餘力咁點醒我 — 「點醒」係包裝過嘅用詞,「屌醒」比較貼近現實。

可以話,Christine 呢個姐姐,係我喺職場嘅啟蒙老師。(還好唔係情場,否則大災難)

由於姐姐同我嘅年紀只係相差四年,喺我哋呢個年齡層,實在好少會考慮「離開」、「退場」呢個問題 — 唔一定關於死亡,有時候,「忘記」都係離開或者退場嘅一種。

咁多年後諗返整件事,Christine 跟住落嚟嘅故事,應該係我離開香港嘅第一發「鎗聲」、我喺香港嘅十年故事嘅「完結篇」第一章。


「其實……其實……唉……我真係唔知點講……」佢滿臉無奈。「其實……我想辭職……」佢將手上嘅辭職信,擺喺我檯頭。

每當人受到重大刺激、可能會引致嚴重傷害嗰陣,身體都會 shut down 受刺激嘅部位,免至承受進一步嘅傷害;呢個係人體嘅自衛機制。由於刺激係由說話而來,所以我 shut down 嘅,係聽覺。

「我……我唔係好聽得清楚你講嘅嘢……」一半扮嘢、一半唔信自己對耳,於是我再問佢。「你可唔可以講多次?」

「唉……」佢個樣有啲無奈。「我知你聽到㗎,我哋可唔可以唔好令大家咁難做?」

「聽……我或者真係聽到……」我好老實咁答佢。「但我個腦……暫時仲未可以將你講嘅嘢,同我哋嘅現實連接。你可唔可以俾啲時間我?」

「咁……咁不如我返房做嘢先……」佢答我。「到你準備好嗰陣,再 intercom 我?」我點頭,佢返咗出去。

我仍然好努力咁嘗試解讀成件事……

點解 Christine 要辭職呢?佢會唔會對我或者 Winnie 有啲乜嘢不滿?定係外邊有更好嘅 offer?但佢唔似為咗錢咁做嘅人喎!唔通佢想重出江湖、重新再開始自己嘅生意?如果係嘅話就唔難解決啦,我俾啲股份佢咪得囉!但諗落又唔似係咁喎。唔同佢辭職嫁人?佢有男朋友我冇理由唔知啫……

一時間,十七萬個念頭同一時間湧入腦海中,我自問唔係咁夠 ram 嘅人,同時間處理咁多資訊,我個腦接近 hang 機邊緣。但我仍然繼續不斷思索……不斷思索……我一定要喺召佢返入嚟再傾之前,搵到一個萬全之策,用盡所有方法,打消佢離職嘅念頭!

與此同時,我嘅陰暗面不斷同我講:一次不忠、百次不用。Christine 開得聲辭職,即係證明佢已經有異心。我嘅管理哲學講求絕對忠誠,一個起咗異心嘅人,其實應該 let go,好過留喺身邊、成為後患……

我必須承認,除咗同 Chloe 有關嘅嘢之外,我好耐未試過咁方寸大亂。對上一次亂晒坑,可能要數返做記者嘅年代。

喺極度混亂嘅思緒下,我迫自己暫停思考一陣,點起支煙,冷卻一下情緒。

呼……

呼……

呼……

80mm(支煙嘅長度呀)嘅冷靜期過後,我㩒 inter,叫 Christine 過返嚟。

「點呀,你 ok 嘛?」佢坐低後問我。「我冇嚇親你嘛?」

「你話呢?」我啤住佢,但其實我冇惡意。「唔係搵啲咁嘢玩下話?!」

「細佬呀……」佢用個懇切嘅眼神望住我。「我哋識咗咁多年,我係點嘅人,你唔會唔知。唔係迫不得已,我都唔想咁做㗎……」

「咁你可唔可以話我聽,究竟點解你要辭職呢?」我好平靜咁同佢講。

「我……我……」佢有啲欲言又止,最後嘆咗口氣。「唉……我身體有啲事,我唔可以再繼續咁樣工作落去……」

「你係咪患咗啲乜嘢病?」我非常渴望佢答唔係。

「喺大半年前,即係我去美國嘅前後,我開始不定期會手震……」佢開始講佢嘅情況。「我最初以為,嗰段時間因為心情唔好,煙酒同咖啡都多咗,所以有啲手震。於是我減少煙同咖啡,手震嘅情況亦都開始停止,我以為就咁就冇事,亦都冇太上心。點知過咗一個月左右,手震嘅情況再次出現……」

「呢次我就算戒晒煙戒晒咖啡,手震都冇停過……」佢繼續。「我同自己講,可能我都有返啲年紀喇,有啲手震有乜出奇唧,我夠有老花啦!於是,我冇再理佢,亦都冇放喺心上。後來返咗嚟香港,然後入咗嚟 Infinity,工作開始繁忙,手震嘅現象亦都越嚟越密……」

手震……我有啲唔係咁好嘅預兆……

「後來喺 NTS event 之前某日,鬧鐘響,夠鐘起身……」佢神色突然變得凝重。「當我想㩒熄個鬧鐘嗰陣,突然發覺自己唔郁得……」

「唔郁得?!」我好驚訝。「咁你點呀?」

「我最初以為係自己責住半邊身瞓、啲血氣唔流通,」佢答我。「點知過咗幾分鐘都係咁,嗰陣我擔心,會唔會瞓瞓吓中咗風、好似你嗰陣個老總咁……」

我喺《初雪》提過嘅老總,幾年前就係咁嘅 case,手尾好長……

「嗰陣我好驚,不停叫自己冷靜,不停諗辦法想 call 你……」佢繼續講佢嘅恐怖經歷。「但點都郁唔到。當我想放棄之際,我隻左手開始郁得返,然後上半身,然後我慢慢可以坐到起身……」

「咁點解你唔 call 我?」我有啲質問佢。

「我見郁得返冇事,call 你嚟嚇你咩!」佢理所當然咁答我。「嗰陣咩時勢喎!個個都忙緊個仆街 event!我諗住係咪都要去睇醫生㗎啦,索性直接同醫生講仲好啦!」我點頭。

「咁你幾時去睇醫生㗎?」我問佢。

「放復活節假嗰陣囉……」講嗰陣佢有少少怯。「入院做咗啲檢查……」

「作死咩你!入院都唔單聲!」我輕輕鬧一鬧佢。「仲當唔當我係細佬㗎你!」

「我就係當你細佬,我先唔敢再煩你呀!」佢好無奈咁答我。「睇住你同 Winnie 搞成咁,我仲煩多你二錢重咩!你有家室㗎喇,係都顧掂自己頭家先啦!何況我又唔係做手術,檢查之嘛。」

「都係啫……」我唔想再糾纏落去,於是問答案。「咁醫生點講呀?」

「唉……」佢長嘆一聲。「醫生睇完報告之後,連佢都唔敢肯定。但從表面證據嚟睇,我可能患上早期柏金遜病……」

柏金遜病……有別於常人嘅認知,我早知呢種病可以發生喺相對年輕嘅人身上;不過,我從來冇諗過,呢個會係 Christine……

呢個病喺外國個別名,叫「Long Goodbye」。我唔會霎時間失去 Christine,佢亦唔會突然離世,但佢會慢慢唔記得我呢個細佬、同埋我哋一齊渡過嘅呢十幾年日子;到最後,佢會完全唔記得晒所有嘢、同身邊所有人。對於佢嚟講,除非仲有其他嘅疾病,否則佢可能唔太痛苦,但喺佢身邊嘅人,就會睇住佢慢慢忘記自己、只活喺殘餘記憶嘅世界之中……

喺呢一刻我先至意會到,「生離死別」唔一定要牽涉肉體嘅死亡,從記憶中刪除,亦都係死別嘅一種,只不過係「從此不再存在」同「從來冇存在過」嘅分別。

「做咩唧你!醫生都未斷到症啦!你緊張啲乜!」可能我嘅反應太詫異,佢嘗試安慰我。「而家都係初步啫,仲有好多其他檢查要做。不過呢……姐姐唔可以再喺呢度幫你手喇……」講到最後,眼淚喺佢面上滑落。

「咁醫生有冇講,下一步要做啲乜?」我冷靜落嚟問佢。

「仲有啲檢查要做,但仲要排期,」佢答我。「所以,我短時間內都仲會繼續返工、唔會一鑊繑起你。我亦都托我美國朋友,幫我問緊嗰邊檢查同治療嘅嘢,如果許可的話,我可能會去美國……」

「美國嘅醫療,點都先進過香港嘅;」我安慰佢。「你仲咁後生,你就想咁早就有得退休喇!遲啲醫好個病,你一定要返嚟同我一齊拍住上!我一定等埋你!」(按:我知柏金遜係不治之症,唔使留言話我知,nobody likes a know-it-all。)

「細佬呀,我唔想潑你冷水,但你真係唔使預我喇……」佢好認真咁望住我講。「咁多年,我一直以為,只要我事業有成,我就乜都唔使愁。於是我將全副心機擺晒落當生意上面,我錯過咗好多其他嘢,錯過咗我愛嘅人同愛我嘅人,錯過咗我嘅婚姻,錯過咗我嘅人生……」

佢停咗一陣、抹一抹眼淚,然後繼續講:

「當我喺屋企唔郁得嗰陣,當我喺醫院等緊做 MRI 嗰陣,我都曾經問過我自己,我咁辛苦向上爬,點解到頭來,我嘅『獎品』竟然會係一個病?我係咪有啲嘢搞錯咗?點解我唔係一個有老公有家庭有子女嘅幸福小女人?點解我要自己一個喺度照X光?點解我病房裏面冇人等緊我返去?」

「其實我唔知柏金遜病會係點,我唔知自己仲有幾耐命。我只係知道,如果有得俾我再揀過的話,我唔會再疊埋心水只係發展事業、而放棄晒身邊嘅一切……」

聽完佢呢番說話,我開始陷入沉思。

「細佬呀,唔好再咁硬頸喇……」Christine 喺臨出去前語重心祥咁同我講。「唔好再同 Winnie 因為工作上面嘅嘢鬥氣,唔值得㗎!亦都唔好將你嘅全副精神時間、擺晒落呢檔嘢上面。好老土講句:人生除咗事業之外,仲有好多其實值得你去花時間嘅人事物。你慢慢再諗吓,究竟你錯過咗啲乜?」

Christine 離開咗我房之後,我一邊揸住佢封辭職信、一邊諗緊佢嘅一番說話……

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论