IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

《寫字》(四)

倪匡曾經講過,「賣文不及買酒錢」。咁當然,如果倪老先生飲嘅係路易13或者The John Walker的話,就算以佢老人家嘅一字千金,要餐餐飲的話都可能有難度。

要賣文賣到買得起The John Walker嚟飲當然唔容易,但係要賣文賣得好價錢少少的話,其實唔難;如果你肯連埋少許尊嚴一齊賣的話。

我講緊做公關。

寫字呢項技能並非晉身公關業嘅首要技能,喺你求職時甚至乎係HR要求嘅末項技能;但係當你入職後,你會發現,其實公關業都係一個賣文嘅行業,只不過要連埋尊嚴一齊賣,好似你喺街市賣菜要搭條蔥一樣。

試想像,當你個客連一個pitching email都要vet嘅時候,你仲夠唔夠膽賣弄你嘅「I go to school by bus」級數嘅英文?

再想像,當你正在努力嘗試,喺個PR plan入面,用三千字兼海量Marketing術語去解釋一個你和同事們喺brain storm meeting中隨便湊合嘅所謂「絕世idea」嗰陣,「字到用時方恨少」其實先係你嘅umbrella message。

我諗,無任何嘅公關界鉅子巨擘,會用「賣文」嚟形容公關行業;起碼戚其義當年拍『珠光寶氣』都只不過係話你知,識扭好個花牌、識chit-chat同識冧客就係公關嘅材料,你識唔識寫字,阿差知咩!

但當你面對住每日平均200個email、公關稿、MC稿、無數嘅PR plan、開會/訪問嘅recap、news clipping嘅synopsis report,每周/每月/每季/每年嘅account report等等等等,對比起出event做穿花蝴蝶面貼面影selfie,寫字其實先係你嘅主菜。

幾年嘅公關生涯中,我寫嘅字絕對唔會比幾年嘅記者生涯來得少;只不過對像唔同,論對文筆嘅要求,公關更可能喺記者之上。

起碼,我做記者當年,就唔需要客客氣氣咁寫一封邀請函;我相信以現今香港高等教育嘅水平,未必有好多人可以寫張兩文嘅請柬而無甚錯處。

喺香港,無論傳媒從業人士同客戶,都喜歡貶低公關嘅作用,好多中小企嘅老闆甚至喜歡將「公關之嘛,我都識做啦」之類嘅說話掛喺口邊。

我其實好喜歡呢種想法。

試問,無呢啲咁嘅人去諗啲咁嘅嘢,然後自製公關災難,我呢啲「無乜用」嘅公關,又點會有錢賺?

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论