IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(二十一)

Renee會調去上海升職做account director。

以好朋友嘅角度而言,呢個係非常鼓舞嘅消息。Renee努力工作多年,呢個升遷係佢應得嘅;我都戥佢高興。

但同時地,我隱約見到兩個問題。

一,佢從來冇同我講過呢件事。Throughout整個嘅「過檔」過程,佢一直都強調「我哋坐埋同一條船」;但係佢冇同我講過,佢會跳船 — 上海同香港理論上係同一間公司,但係我哋嘅業務完全獨立,談唔上「同一條船」。

二,我喺一個新環境中,失去咗最重要嘅盟友;我要喺呢間公司企得住腳的話,我應該點做?

我當年讀嘅係「政治」,唔係「辦公室政治」;可唔可以唔好搵啲咁嘢嚟煩我……


星期二下晝,會議室。

跨部門小組會議。我一直以為,只有政府先會有呢家嘢,原來唔係;只怪我見識少。

開會嘅有我、Richard、Ophelia、Renee、Winnie同埋Philip;名乎其實跨晒唔同管理範圍。

「大家都應該知道,Xueqin下星期二會嚟香港啦;」Richard先開聲。「根據客戶嘅要求,我哋要幫Xueqin嚟一個full day interview;我希望大家可以pitch八至十隻top stories。」

「唔好意思呀Richard;」我鼓起咗呢世人最大嘅勇氣,問一個蠢問題。「我唔係好知Xueqin係邊位,睇咗幾十個email都唔知大家講緊乜。」

我實在冇本事拆開佢哋堆email嘅Da Vinci Code;我又唔係Dan Brown,點Q知咁多唧。

「又唔怪得你嘅,大家啲email都好似寫coding咁;」Richard笑一笑,然後開始解釋。「Xueqin係S記嘅Head of R&D,雖然佢坐北京,但屬於S記美國總部嘅國際級人物。根據Goneril俾我嘅直接要求,我哋要盡量full晒Xueqin嗰日嘅schedule,要佢不停接受訪問。我counter propose咗八至十隻top stories。」

根據我哋同S記嘅合約,我哋一年最少要幫佢哋pitch八十至一百二十隻top stories。所謂「Top Story」,根據S記美國總部嘅標準,簡單而言,係一隻佔半版(日報)或者兩頁(刊物)以上、標題或副題有提及S記或者受訪S記要員嘅名稱、同埋內容有三分二要圍繞上述兩者嘅新聞文章。如果fulfill唔到呢啲要求,就要經S記嘅公關部去審核,否則只能當一般news clippings。

Top Story同News Clipping對我哋而言最大嘅分別,係收嘅價錢。

我一邊聽Richard嘅解釋,一邊留意同我一齊開會嘅同事;我發現,當Richard講到「八至十隻top story」嗰陣,Ophelia開始面青……

跟住,Richard俾咗份我哋要target嘅media list俾我哋;我一睇,原來大部份都係regional嘅英文報章同埋電子傳媒。

「Richard呀……我覺得,呢份名單嘅media,我冇乜信心佢哋會buy我哋個idea……」Ophelia吞吞吐吐咁講。

「我都明嘅,」Richard答佢。「但呢啲係個客嘅直接要求,我哋點都要試試。」

喺呢個時候,我講咗句令Richard、Ophelia同Renee都望住我嘅說話:

「冇問題吖!Piece of cake!」

佢哋之所以望住我,係因為公關嘅老毛病發作:怕記者。

「Brilliant!我鍾意你呢種態度!」Richard笑一笑望住我。

「咁好吖!」Ophelia喺佢將名單度剔咗幾剔,然後遞俾我。「你就負責呢三個啦!你寫好個pitching email就俾我approve啦!」

我望一望佢俾我嘅名,係《Asian Wall Street Journal》、《International Herald Tribune》同埋《CNBC》。佢覺得我大隻講口爽爽,諗住俾三隻最難嘅我去pitch,然後睇我出醜。

「你要我pitch呢三間唔係問題;」我輕描淡寫咁答佢。「但我要用我自己嘅方法去pitch。Story angle你可以開俾我,但我唔會用你哋嘅pitching material同email。」

「咁唔啱規矩喎!」Ophelia答我。其實從佢面青開始,我已經有少少睇佢唔起;果然,又係事事講規矩嘅新加坡人作風。

「你可以選擇要top stories,你可以選擇要規矩;」我再答佢。「但你唔可以兩樣都要。」

當Ophelia想繼續反駁我嗰陣,Richard開聲:「好,你同啲記者熟,我都想睇吓你嘅方法,或者對我哋未來嘅pitching有幫助。」

「冇問題,交俾我啦!」我好整以暇。如果有太陽眼鏡,我諗我會戴住講。


我之所以夠膽咁串嘴,其實我有我嘅道理。

Media Relations係我嘅強項;
Media Relations係我嘅強項;
Media Relations係我嘅強項。
(都係好很重要所以都係講三次。)

喺我咁多年政治助理/公關生涯裏面,Media Relations就好似我把「絕世好劍」一樣。有兩樣嘢從來都唔會出現喺我身上:第一,溝唔到嘅女;第二,pitch唔到嘅記者。

公關係一個面對記者嘅行業。但同時地,好多「著紅褲仔」出身嘅公關,暗地裏其實係好怕記者;特別係要pitch一啲比較大型或者海外傳媒嗰陣。Ophelia無疑係比較「騰雞」嗰個,但唔係唯一。

「公關怕記者」呢樣嘢,喺運作嘅層面上,亦都有一定嘅事實基礎,並唔係公關們空穴來風嘅恐懼。喺我跑記者嘅早期,我啲「阿姐」就不斷咁教育我,唔好信公關,亦唔好同公關混得太熟落。好多時,我都見到佢哋,甚至其他傳媒行家,對公關嘅pitching還以好唔客氣嘅拒絕、甚至掟電話。

再加上,公關嘅nature係以客人為本 — 梗係啦,邊個俾錢你先?!喺公關嘅pitching email同story angle呢類「公關稿」式嘅文件裏面,清一色都係一啲隱惡揚善、將客人捧到天上有地下無嘅吹捧之詞;試問,稍為有求證精神嘅記者,見到呢啲「擦鞋文字」,又點會唔扯火吖!

如果佢哋真係照單全收咁寫晒出嚟,就真係飯碗不保喇。

我並唔係咩「萬人迷」,亦都唔係相識滿天下、個個都要俾面我。只不過,當我處理Media Relations嘅時候,特別係pitch story嗰陣,「客人」呢個因素會俾我完全排除喺equation之外。

我梗係唔會戇鳩到任個記者寫啲負面嘢俾我個客啦!只不過係,當我開個story angle俾記者嗰陣,我唔會好似其他PR咁,捧到個客天花龍鳳;相反,我會從受眾(記者以至讀者)嘅角度出發,確保隻故仔過得到佢哋,亦過得到我個客。

最緊要嘅係,公關永遠將自己放喺個「我去求記者」嘅位置上,每次pitching都幾乎要跪地求饒咁滯。唔怪得晒啲公關,因為佢哋好多都未坐過報館;唔知道其實呢啲story pitching,其實都幫到好多記者。

每一份報章、每一份刊物,都有一個週期,就係由呢一期書埋版、到下一期書截稿嘅一段時間。用一個投資述語嚟講,每個記者喺呢個週期嘅開始,都有個「Negative Carry」,就係佢哋一定要有一隻至數隻不等嘅故仔要交、有一定嘅版面要填滿。

所以,所謂「公關求記者」其實只不過係片面之辭;真相係「家家有求」,大家都有個task要追。呢個時候你pitch個記者,其實係俾個選擇佢,唔使佢諗下期稿諗到搲爆頭。

當你理解呢一點之後,media pitching其實就唔係咩難事。只要你開啱個angle,然後提供一個「中肯」嘅VoOL — 記者報導要「中立」,佢哋好多時都要一個Opinion Leader或者業界人士,去俾一個中立嘅comment。而我手頭上,永遠都有幾個呢類嘅OL提供俾記者。當你集齊以上嘅條件,media pitching除咗一啲都唔難之外,仲係一個好好結交記者朋友嘅機會。

我寫完三個pitching email、send咗之後,施施然落樓買咖啡兼煲煙。半個鐘後,我再打電話去follow up;果然不出我所料,三位記者除咗訪問時間安排同少少角度微調之外,全部都應承晒。

我後來先知,呢個project公司開價一萬銀一隻top story;我呢三個電話幫公司賺咗三萬銀。

我返到公司,報咗呢個「好消息」;Richard同驚青嘅Ophelia都好滿意。

坦白講,如果我冇信心的話,就唔會喺呢個位「逞英雄」啦!你估我仲係初出茅廬不知天高地厚嘅hotshot咩。

令我有少少意外嘅係,Winnie都成功pitch到《南早》去take up呢隻訪問。SCMP負責呢個版嘅嗰位外籍記者一直都以「麻撚煩」見稱。Winnie能夠喺短短時間之內搞掂佢,睇嚟除咗串串貢之外,都應該有啲料到。


晚上九點,銅鑼灣恩平道某樓上吧。

Renee都係時候同我交代吓佢去上海嘅事。

「放心喎,我又唔係掉低你辭職;」Renee飲緊佢嘅Jack Daniel on the rock。「我雖然調上上海,但唔會完全脫離香港嘅;我哋都仍然喺埋同一間公司、坐埋同一條船。」

「講就係咁講,但你個人始終都係喺上海;」我飲緊Kalua on the rock,今日冇心情飲威士忌。「同我哋之前傾好嘅嘢有啲出入喎。我而家連新環境到未適應你就要走……」

「唔係吖,你適應得幾好吖!今日Ophie都俾你將軍抽車啦!」Renee笑一笑。「我其實都唔會長駐上海,時機一到,我就會返嚟。」

聽佢咁講,向來政治敏感嘅我,突然諗到啲嘢。

「你想借刀整死Yvonne?」我問佢。

Renee冇答我,但係俾咗一個有啲陰險嘅笑容。

我連櫈都未坐暖,你就搵啲咁嘢玩,唔撚係啩.jpg……

(待續)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论