IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

中環遊戲(28)

Hamlet

「識人好過識字」,呢句嘢喺中國大陸當然冇錯。咁多年都係咁,我十六七歲第一次去中國旅行,已經深深領教過呢個「大道理」。

今時今日嘅香港,乜 Q 嘢都講同中國「接軌」,「識人好過識字」呢啲「國粹」,當然有殺錯冇放過。萬事都有個起點,究竟香港嘅商界,由幾時開始識人好過識字呢?

唔計六七十年代老一輩嗰啲,九七之後,公然識人好過識字嘅,應該係北京奧運之後。因為京奧令好多人有種「中國真係好強大」嘅感覺,港豬非常受呢套;所以加快中港融合嘅速度、極速學晒人哋啲衰嘢。

作為一個喺美國生活耐過喺香港長大嘅人,我討唔討厭呢套?非常討厭。但作為一個 hopeless pragmatist,我只係一心想建基立業。做道德榜樣嘅嘢,留返俾左膠;我決定「入鄉隨俗」。

If you can’t beat them, join them. 所以我咪 join 咗個老連咁大嘅商會、自己落場玩「識人好過識字」囉!


九月下旬某日中午,Joseph 嘅 office。

之前我仲以為,做會應該冇乜嘢做 — 所謂嘅 ExComm,一個月先開得一次會,he 荷霞 hae 嘅嘢,有乜嘢做唧?!點知,原來我錯得好緊要。連就職禮都未嚟,我同 Joseph 就已經平均每星期要碰面一次傾嘢;老老實實,其實做會係件非常 time-consuming 嘅事……

「嗱,呢個就係我嚟緊半年嘅 agenda;」Joseph 遞咗份文件俾我睇。「我哋個會之前其實比較少動作,我希望改變呢個慣常嘅做法,日後積極啲、搞多啲活動。長遠嚟講,我希望招收多啲活躍嘅會員,喺行業內增強影響力。」

我好少讚人,但 Joseph 喺會務上面,的確比較進取同積極。如果換轉係我個天使投資者 Simon 的話,就只會諗點樣用個會去出風頭、點樣出席多啲頒獎禮或任何可以上台嘅活動,令到會費個 ROI 高啲……

IT 會個躲雖然響,但亦都沉寂咗好一段時間。係時候要個好似 Jospeh 咁鍾意「搞事」嘅人揸旗、去搞返旺個市。

「你個 agenda 都好進取吓喎!」講嘢嘅係 Hermann,新登場人物。「我哋夠唔夠 capacity 去做咁多嘢?」

Hermann 係 Joseph 無論內外公私嘅好朋友,同時亦都係 IT 達人。講 profile,佢可能比 Joseph 更高,但個人就比較低調,好少衝出嚟攝位。但係熟悉佢哋嘅圍內人都知道,Joseph 每決定一件事,都一定會問 Hermann 嘅意見。

Hermann 嘅參與,又再一次證明我嘅理論係啱嘅:任何高層次嘅管治、不論牽涉政治與否,都係用人唯親嘅世界。Hermann 固然係叻仔,但就算佢係個庸才,Joseph 都會搵佢而唔係搵個學富五車嘅 KOL 嚟幫手。點解?你唔係自己人的話,你叻對我嚟講有乜用?

政治,無論係辦公室、商會定係刀光劍影嘅真政治,「Loyalty」都係唯一嘅要求。「用人唯才」呢啲 slogan,只係用嚟坤一啲未上位嘅 wannabe 去做牛做馬。

咁當然,我講得咁口響,係因為我都有份坐喺呢個「smoke-filled room」度開會,即係我都係 inner circle 嘅人。

「Capacity 嘅嘢,迫出嚟嘅啫!」Joseph 半開玩笑咁嘅口吻。「咁大個公關坐喺度,要驚都係佢驚先啦,哈哈!」

「超!多啲嚟密啲手啫,有乜好驚?!」我都半開玩笑咁答佢,雖然心底少不免有啲𢯎𢯎哋嘅感覺。「我就咁睇,差唔多一個月一個 event 喎,先唔好去諗我會唔會冧檔,其他嘅委員 ok 㗎喇?佢哋真係有咁多時間陪我哋癲?」

「呢層你放心,其實我都諗過晒;」Joseph 解釋佢嘅諗法。「我打算喺 ExComm 當中,再開幾個小組。小組都係圍繞唔同嘅 topic,每個小組都有唔同嘅召集人,佢哋會負責有關 topic 嘅 event 內容,到時佢哋會 provide 啲料俾你去做嘢。由於每個 topic 都係由唔同嘅委員負責,所以唔會有某一兩個委員會連續做幾個 event 嘅情況出現。不過,你就另計啦!哈哈!」

講真,我怕乜做?!打開門口做生意,我係咪都要做㗎啦!冇嘢做就話腳軟啫,有得做,我開香檳都嚟唔切啦。

「係呢,你今日會唔會俾埋 finalize 咗嘅委員名單我?」我問 Joseph。「都係時候去準備就職典禮嘅嘢喇,我要個 list 俾啲同事去做嘢。」

「係喎,差啲唔記得𠻹……」佢遞咗份表俾我。「Confirm 晒㗎喇,你俾你啲同事去安排啦。」

我下意識睇吓名單上面嘅人名同公司名,其實大部分人我都認識,就算唔識都聽/見過,好快就會識。但係有兩個名吸引到我嘅注意力:Daehwa Hong Kong 嘅 Patricia Leung 同 Alfred Cheng。佢哋嘅 title,係 Corp Comm Director 同 Marketing Director。

喺我離開 Soliloquize 嘅兩年日子裏面,Daehwa 並唔係完全風平浪靜。當年嘅 GM 都先生,喺兩年任期屆滿後,就轉咗去 Daehwa 台灣做揸 fit 人。我嘅頭號死敵、一直靠阿都撐腰嚟狐假虎威嘅 Gruoch,喺失去靠山之後,敵唔過兩個 cat 嘅揸 fit 人聯手搞嘅政變、掃地出門。

仇人仆街當然係食花生嘅好日子;遺憾嘅係,我未能參與其中,親自喺佢面前小鳳姐上身。商場冇永遠嘅敵人,呢條八婆例外。

「呆晒咁嘅?份名單冇咩問題嘛?」Joseph 見我諗到入晒神,於是幫我招魂。

「哦,冇問題;」我亦唔方便同佢解釋,點解我會靈魂出竅。「我返去叫同事安排啦。係呢,就職典禮之後嘅晚飯,你有安排未?」

「我喺國金軒訂咗房㗎喇,」Joseph 答我。「我諗住到時…………

佢一直答緊我嘅問題,我又繼續魂遊四方、諗一個困擾咗我好耐嘅問題……


同日下午,自己 office。

同 Joseph、Hermann 開完會、食埋晏之後,我返咗公司做嘢。

我將 Joseph 俾我嘅委員名單 make 咗個 copy、交咗俾 Winnie 安排就職禮嘅 logistic。然後,我就拎住名單嘅正本,返咗入房、繼續我嘅沉思……

究竟我諗緊乜呢?

好簡單:復仇。

作為一個少林寺永遠名譽方丈,我又點可能忘記,Richard Ong 喺幾個月前對我嘅一番侮辱?

出嚟撈嘅嘢,香完又臭、臭完又香。俾人潤幾句呢啲,真係閒過立秋;作為世界仔一件,其實我唔應該介意咁多。反正搵到錢就得,只要我可以維持我一直嘅高水平生活,佢點講我,真係話鳩知佢。

問題係,本座由讀 U 開始,一直斷斷續續咁黐住個政圈搵食,都算大半個行內人。行內人嘅習慣,不論好壞,其實我都沾染咗唔少。政壇嘅其中一大「習慣」,就係有仇必報、而且不擇手段。就算今日,要同我嘅頭號敵人坐埋同一條船、稱兄道弟,唔緊要,終需有日我會喺你背後插你一刀、要你十倍奉還、嘔凸俾我。

呢個世界上,從來冇我報唔到嘅仇,只有我暫時未報嘅仇。

更何況,我從來未真正同 Richard Ong 搭埋同一條船,就算打緊佢工嗰陣都唔係。「道義」呢兩個字,從來都唔存在於我哋之間。

話晒大家都係斯文人,搵人斬佢幾刀嘅嘢,就算做到都唔會做。喺商業社會,真正嘅報仇,不外乎係令到對方有經濟上嘅損失。咁多年嚟,Soliloquize 嘅生意模式,都係既穩定又笨柒 — 佢哋有七成以上嘅收入,係來自集團旗下兩大客戶:S 記同 Daehwa。

只要將佢呢兩支拐杖是但攞走一支,我乜仇都報晒。

S 記呢間美國龍頭 IT 公司,有齊晒健全嘅美式制度。要成為佢哋嘅「供應商」,要經好多重手續、過好多關,唔係一件容易嘅事。再加上我同佢哋嘅公關揸 fit 人 Regan Fok 無甚交情,令到呢件事難上加難。但係 Daehwa 就唔同,南韓企業,當然充滿南韓嘅特色:人治。

喺呢個世界上,除咗一個大波長腿靚女向我拋眉眼之外,冇嘢比聽見「人治」呢兩個字、更能令我興奮。因為呢兩個字代表咗唔需要守規矩,只要我搵到「竅門」,只要我識走後門,我就可以長驅直進、為所欲為。

之前我做唔到呢件事,係因為 Gruoch 嘅存在,令到 Richard 佔咗先機。但 Gruoch 執包袱之後,Richard 亦都失去咗佢嘅靠山。Richard 之所以做到 Daehwa 嘅獨市生意,完全係因為 Renee 同 Gruoch 情同姊妹。但係而家呢對姊妹勞燕分飛,我喺外邊收到嘅風係:Richard 面對住 Daehwa 呢間四方西企業越嚟越高嘅要求,其實一直都疲於奔命。

機緣巧合,今屆 IT 會嘅 ExComm 中,我同 Daehwa 嘅兩個 director 坐埋同一條船。呢兩個 director,仲係直接掌管 Daehwa 嘅 PR and Marketing。呢啲高層次嘅交流,絕對比 Richard 呢啲早已經分定主客嘅交流,嚟得更有力 — 乜都唔好講,Richard 喺 Daehwa 班人嘅世俗眼光入面,係「下人」;但係我,就係咁高咁大、大家都係同一個商會嘅委員、「同僚」。淨係呢一點,我起碼高你幾格。

唯一未知嘅因素,就係 Richard 會點 defend 佢嘅弱點 — 我知嘅嘢,佢一定晨早都知。既然大家都睇到呢個弱點,佢一定有守護嘅方法;否則咁多年嚟,佢都唔知死咗幾多次。商場係一個講錢講利益嘅地方,一定唔會死錯人。佢能夠咁多年都冇事,必定有佢嘅辦法。

但點都好,幾個月嘅時間,我終於都搵到個切入點。

雖然,我仲未知道,細節上我要點樣運作。但係我感覺到,報仇嘅機會嚟喇!

O, from this time forth, My thoughts be bloody, or be nothing worth!
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

第一个支持了这篇作品
加载中…
加载中…

发布评论