IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

中環遊戲(2)

難捱就無謂再拖

喺我十年嘅香港職場生涯當中,07同08年算係非常唔穩定嘅兩年。

正如電影《志明與春嬌》入面嘅名句:一世人流流長,總會愛上幾個人渣。而我喺職場上面遇見嘅「職場人渣」,絕大多數都係喺呢兩年出現。

正所謂「歡場無真愛」,職場又何嘗唔係?所以,當一個人打一份工打到講得出「我愛公司」呢類嘅說話,其實同嫖客「沉船」愛上性工作者一樣 — 唔係話唔得,不過到你冷靜落嚟諗清楚之後,你未必會作出同樣嘅「宣言」。

熱情就算熄滅了,分手這一晚也重要。 好多職場達人、HR顧問之類都會同你講,打一份工最好就做滿兩三年,如果唔係人哋就會覺得你太 jumpy、唔得穩定,會影響其他公司或者 potential 新老細對你嘅觀感云云。

咁多年嚟,我從來冇考慮呢樣嘢。托賴,我每次轉工,亦都冇俾呢樣嘢影響。從來都係,本座要「裸辭」就裸辭、想起身就起身;我從來唔信,我搵唔返一份更好嘅工。而歷史亦證實咗,我喺啱嘅。

只不過,有啲喺能力範圍控制之外嘅大環境因素,就唔到我認屎認屁……


9月第二週,放完假返工。

如常喺PP嘅停車場泊好車之後,就返上 office。當我喺 lobby 等緊𨋢嗰陣,電話響,我阿姐 Angelica 搵我:

「Alan,返到公司未?不如陪我食早餐?」Angelica 從來都唔搵我食早餐,呢餐一定係政治飯。於是,我應承佢。

五分鐘後,Pacific Coffee。Angelica 已經到咗,仲幫我叫埋杯 Vanilla Latte。我呢個鬼婆阿姐除咗懶同卸膊之外,其實對我冇乜點。

「點呀?放假去泰國,好唔好玩?」佢先嚟開場白。

「幾好吖,放鬆心靈充吓電。」呢啲嘢大家 he 荷霞 hae 咪算囉,無謂咁認真去答。

「咁咪幾好囉,唞夠就俾心機做嘢喇;」佢放低杯咖啡,應該入正題喇。鬼妹/鬼婆從來都係咁,前戲玩唔耐就趕住入(正題)。「Raymond 交唔到份 tender上 GIS 嘅事,你應該知道啦?」

「知道,佢通知咗我;」我答返佢,然後再套佢料。「老細有咩講?」

「Sebastian 有啲唔高興……」Angelica 皺一皺眉。「呢個 project 係佢坐落嚟香港 office 嘅第一個主打項目,之前已經揚晒出嚟,而家連政府個門口都入唔到,佢有啲難落台……」

「咁呢個係佢個 plan 嚟嘅,」我都收起笑容。「佢唔開心都好正常……」

「聽聞英國嗰邊想搵人祭旗……」佢有啲吞吞吐吐。「啃咗隻咁大嘅鑊,如果冇人頭落地, Sebastian 可能會出問題。」

其實 Angelica 講得呢句,我都已經心裏有數。呢鑊嘢,唔係我就係 Raymond。老老實實,如果炒個 AE 就補到鑊嘅話,Raymond 根本就唔會有命等到我放完假返嚟;應該頭七都過埋。鬼婆搵得我落嚟傾計,一來就非正式通知我,如無意外,佢哋想借我個頭嚟使。二來,就係探吓我口風,睇吓我會唔會同佢玩嘢。

當日我同 Richard「私片」嘅嘢,雖然好 personal,但件事已經喺江湖上不脛而走。入呢間公司嗰陣,Jerome 同 Vienne 都問過吓我。所以,佢哋個個都應該知我臭檔同惹唔過。

我係個好鍾意諗嘢嘅人,喺布吉收到 Raymond 個 email 嗰陣,我已經有諗過晒呢啲嘢。亦都因為我一早幫自己打定底,所以當 Angelica 同我講呢啲嗰陣,我已經有晒心理準備。否則,難保我仲可以好似而家咁冷靜。

「你意思係,你想我自己辭職?」既然講到呢度,我索性講埋佢心裏面嗰句出嚟。

「Alan, relax;」Angelica 笑一笑。「事情仲未去到呢個地步,Jerome 同 Sebastian 亦都未有定案。不過,作為你上司,我有義務提醒你,呢件事唔係冇可能發生,你要有最壞打算嘅準備……」

「咁你覺得,我應該點做?」佢開得口同我講,應該有佢嘅諗法;我亦不妨聽吓佢點諗。

「老實講,如果俾公司炒的話,對你將來個 CV 可能會有負面嘅影響。」佢同我分析。「如果真係有咩 touchwood 嘅,我覺得你辭職會比較好。到時,我亦都可以幫你寫一份靚啲嘅 reference,等你搵返份好工。」

當我喺度考慮緊佢嘅提議嗰陣,佢再補多句:「事情未必去到咁嚴重嘅,在公在私,我亦都唔想你走,因為你好幫到我手,你同 IBN 嗰邊嘅關係亦都咁好,有你喺度,我輕鬆好多……」

「如果你信得我過的話,一陣我哋傾起呢件事嗰陣,如果上面真係認為冇彎轉的話,我幫你提出辭職,等你好嚟好去;好唔好?」Angelica 最後咁問我。

「好,你點話點好啦;」我好輕鬆咁答佢。「我信得你過。」

食完早餐,我哋返上公司。喺𨋢度,Angelica 問我:「點解你好似咁冷靜咁嘅?其實……你係咪之前已經諗好咗要走?」

「其實我冇諗過要走,」我答得有啲禪。「不過如果真係要走的話,我唔會太介意。」

或者,我根本就唔應該為錢再返入 agency。


返到公司,埋位做嘢;表面上一切正常,但其實我個心已經唔喺度。

辭職呢樣嘢好抵死,當你唔諗佢嗰陣就好地地;當你諗過辭職而個心又唔係真心抗拒的話,咁你就自自然然冇晒心機做嘢,然後開始覺得:關我撚事,我都就走啦!

呢種心態係絕症嚟㗎,冇得掹,只有真正辭職先可治癒。我開始擔心,一陣 Angelica 傾完出嚟同我講唔使落鑊,我都唔知點樣調節返啲開工心態……

暴風雨前夕都係平靜嘅,今日成間 office 都靜過鬼,連電話都唔多個。再加上呢度同我舊公司一樣,冇人鍾意開聲傾嘢,個個都用 MSN 溝通;所以,成個 office 就係得打字聲。

大約四點左右,Angelica、Jerome 同 Sebastian 入咗去開會。唔使審,一定係傾我壇嘢。雖然話,我有晒心理準備受死,但係等嘅過程真係好難受,一秒鐘都好似一日咁長;我決定落街煲煙減壓。

半個鐘後,我返上 office;咁啱佢哋都傾完出返嚟。Angelica 背住佢哋輕輕擰一擰頭,同我做咗「sorry」嘅嘴型。老實講,預咗㗎啦,我一啲 surprise 都冇。

問題終於解決,淨返落嚟嘅,就係交接手續,同埋 last day 呢啲濕星嘢。

大約十五分鐘後,Sebastian 叫咗我入會議室。

Sebastian 雖然只係大約四十出頭,但佢個頭已經光得七七八八。會議室窗外就嚟日落嘅陽光照射住佢反光嘅光頭,令到我有少少炫目。我冇太陽眼鏡喺身,所以只有略為眯起對眼咁望住佢。

點解光頭永遠立立炅嘅?難道光明頂係唔可以啞色的?

「Alan,」Sebastian 滿臉唔好意思;其實鬼佬啲戲點都好過香港人,真係由外至內再出返外。「我諗 Angelica 都有同你講過件事啦……」

「講過吓嘅,」我答佢,然後俾少少 shock and awe 佢。「如果唔係,我又點會有機會辭職、而唔係俾你炒呢?」

我要清楚話俾佢聽,佢哋可以郁到我,只因為我完全配合;唔好當我傻仔。

「Wow, Alan;」佢有啲急。「件事唔係咁嘅。就算 Angelica 冇同你講過,我都會 offer 俾你辭職;我唔會隨便開除任何一個人……」

斬立決同賜自盡嘅分別;多撚謝晒。

「多謝你考慮得咁周長,」我係咪講緊反話?其實我自己都唔知。「咁我幾時可以離職、同埋補償嘅安排會係點呢?」

我其實 holiday mood 都未過,如果佢好似 Richard 咁將我即捕即解的話,我會慎重考慮買聽日機票去布吉再玩過。

「由於好幾個 project 都喺你手上,我希望你可以做到月尾先離開;」Sebastian 一邊睇緊我個 personnel file 一邊同我講;布吉夢完了。「公司會照合約,陪返三個月人工俾你。呢段時間內,我希望你會好好將手頭上嘅 project handover 俾指定嘅同事;其他細節上嘅嘢,Angelica 會同你 follow up。」

「冇問題;」既然佢嘅條件同合約一樣,咁我都冇乜其他要求。「冇乜嘢嘅話,我出返去先。」

「Alan,」Sebastian 喺我出門口個陣叫住我。「結果搞成咁,我覺得好遺憾;希望日後我哋仲有機會合作。」

「多謝你!」我答佢一句;好嚟好去,一直都係我做人嘅格言。

月尾離職……而家仲未到月中,即係我仲有三個星期嘅「last 大過 boss」日子!太好喇,仲唔輪到我玩嘢!?


「點解你俾人兜都仲可以咁好心情嘅?」

可能有讀者文友會咁問。

(傻強腔)冇嘢㗎,出嚟行唔係你爆我就我爆你㗎啦!

認真嗰句,我從來唔會因為失去一份工作而唔開心,更加唔好講話打擊自信。我知道自己做緊乜、同埋能力去到邊;我只會覺得,冇咗我,佢哋嘅損失會比較大。

我自大?或者啦。但自從 2000 年我返香港開始,無論個市咩環境,我每轉一份工,人工只會有升冇跌。我諗,呢一點都應該肯定咗一啲嘢嘅。

更何況,家陣名副其實咁返「風流工」,遲到早退食晏個半鐘食煙嘆啡半個鐘,而且仲有人俾我玩,我點解要唔開心呢?

呢,話口未完又有娛樂喇。

「Alan,個 call down 你搞掂未呀?」同我講嘢嘅係 Paula,公司嘅唯一 AM,亦都係公司唯一夠膽用命令口吻叫我做嘢嘅人。一個低級過我又夠膽使我做嘢嘅人,佢一係就智障、一係就有人撐腰。

佢兩樣都係。

佢係我同級放緊產假嘅 AD Vienne 嘅心腹,Raymond 係佢條𡃁。因為公司唔夠 operation 嘅人手,所以連鬼頭們都要買佢怕;佢同佢阿姐,仲惡過老細。我知到公司班鬼都好唔鍾意佢,但礙於冇人手嘅關係,只能死忍。

但我唔怕,因為我已經係個死人。

「未搞掂喎,」我擺明玩嘢。「你好趕呀?」

我當然係明知故問。

「後日就係 seminar 喇!你話呢?!」佢叉起條腰兇我。

「唔滿意呀,咁你自己做囉……」我繼續玩嘢。

「我點自己做呀?!我……」佢開始激動。

「呀!係喎,差啲唔記得,你 media relations 好唔掂,啲記者聽見你個名就 cut 線喎……」打斷人嘅說話好冇禮貌,我知我好乞人憎,我專登嘅。「咁好囉,你唔掂我咪幫你搞掂佢囉;慣㗎啦。」

「你講乜呀?!」佢開始發爛。「信唔信我……」

「同你個肥婆阿姐稟我吖嘛!你都唔係第一次啦!」我笑笑口答佢、然後喺檯面攞起我部 iPhone 遞俾佢。「嚟嚟嚟,用我電話打吖,電話費入我數唔 claim 公司又點話!」

Paula 㷫到個身有啲震,一直怒啤我。過咗幾秒,佢嘆咗口氣,同我講:「你好嘢,小心山水有相逢!」

「Paula,」當佢正想掉頭走之際,我截住佢。「應該係你小心山水有相逢喎。」

然後,我喺檯面隨手拎起張卡片,遞俾佢睇。「睇到未呀?Director 呀!D 級呀!你攝埋橙冇呀!就算真係江湖再見,喺可見嘅未來,你都只會係 under 我㗎咋!你係咪應該求神拜佛,寧願撞到瘟神都唔好撞到我呢?」

可能呢一吓真係太串嘴,佢駁我唔到,有啲頭耷耷眼濕濕咁走咗。

我都話,last day 呢啲嘢,真係有今生冇來世㗎!呢三個星期,如果星期六日都要開工就好喇!


2008 年 9 月 14 日,星期日。

百年老店雷曼兄弟 Chapter 11,醞釀多時嘅次按危機終於爆煲,香港以至全球,又一次步入一個未見底嘅深淵之中。零晨三點,我望住電視播緊嘅 CNN、一邊盤算緊……

睇嚟,我今次嘅失業,睇怕都要變成悠長假期喇……

(待續)

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论