IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

中環遊戲(16)

白武士道

有時我會諗,我接受 Simon 呢個 angel investor 嘅投資,究竟係認真想將盤生意發大嚟搞、定係只不過想證明俾 Richard 睇,佢諗嘅嘢完全係錯,而佢要為呢番帶有侮辱成份嘅說話負責。

坦白講,我冇答案。但亦坦白講,就算有答案,呢個都唔會係個二揀一嘅答案。

事實上,做生意、以至人生都係咁,從來唔會非黑即白。真真正正非黑即白嘅「大是大非」,其實只佔人生成份嘅不到一成。亦即係話,人一生中絕大部分嘅決擇,都唔會係單一原因所構成;Give and take 一直都係人生嘅主題。

我想報復,但我更加想創立自己嘅事業。一邊報復、一邊創業,又報吓又創吓咁,其實係個唔錯嘅選擇。因為只有咁,我先至可以 make sure 下半世都唔使睇呢啲閪人嘅面色做人。雖然,此舉嘅最大 downside,就係我要繼續幾年前嘅狀態、睇 Simon 面色做人……

人生最難做嘅決定,就係要聯合你嘅第二號仆街、對付頭號仆街。我絕明白當日簽訂《德蘇互不侵犯條約》嗰陣、希特拉嘅心情。

作為一個 pragmatist,我清楚明白,只要勝利、達到我嘅目的,我唔介意付出任何代價。就算日後有問題,我都相信我自己嘅能力,可以駕御所有問題。瞻前顧後、畏首畏尾,係弱者嘅表現 。


六月初,上市公司辦公室。

一個似曾相識嘅場景,提醒我呢個可能係 Déjà vu,亦都可能唔係……

我有少少 PTSD 發作嘅感覺。

「其實你都 run 得唔錯喎!」Simon 一邊睇緊我公司嘅 balance sheet、一邊同我傾偈。「就算真係𢱕石仔,你都夠食喎……幾好吖,唔錯!」

「係囉,所以好老實講句:我有冇你嘅投資,其實都 ok;」我亦都唔怕老實咁答佢,順便大一大佢,等佢唔好以為自己係我嘅救星。「大我又係咁做,細我又係咁做,其實喺 operational-wise,對我嚟講冇乜分別……」

「吊高嚟賣」係我為呢次會面 set 嘅主題(我嘅強項吖),因為我實在太了解 Simon Wang 呢個人。只要我稍稍流露一啲等錢使、或者好渴望佢注資嘅諗法,佢就會反客為主、食住我上。

「呢樣我知,就算唔知,你盤數都反映到出嚟;」佢指一指手上面疊 balance sheet。「只不過,夠食係咪你嘅人生目標呢?如果再有下一個經濟危機的話,你呢間夠食嘅公司,可唔可以捱過呢個浪?你有冇本錢去捱過呢個大勢?」

冇見兩年,無可否認,Simon 聰明咗;起碼準備充足咗。佢呢幾句說話,講中咗要點。

我冇答佢。喺一場談判入面,當你唔想對手知道你嘅底牌嗰陣,最好嘅方法,就係唔出聲。因為人性就係咁,當你唔出聲嗰陣,對方就會自己搵嘢講落去。

「男人大丈夫,都係有啲大志好!」佢嘅智慧,就只能夠維持一剎那;叫做爆咗 seed 㗎喇。「搞大間公司,第日上市,做返個上市公司主席,咁先光宗耀祖嘛!」

「係呢,咁你嘅投資計劃,究竟係點嘅呢?」我一直以嚟嘅小習慣,就係當佢開始講冇腦嘢嗰陣,將佢納回正軌。「或者咁講:你究竟想投資一間點樣嘅公關公司呢?」

「Digital PR, Online PR;」佢嘅智慧突然暴升,去到超級撒亞人境界。「其實公關呢個行業,一早就應該朝呢個方向改變。我認為,PR 應該以 social media 為未來嘅大方向,與 digital marketing 合而為一。」

聽完佢咁講之後,我開始明白,點解人賣電話佢賣電話,呢條友可以賣到上市。論才能,佢未必係第一;但係論眼光同速度,佢真係一啲都唔輸蝕。Digital PR & Marketing,其實我都有諗過呢個方向;不過,仲未有具體諗法 — 大佬,我哋呢啲公司仔,諗得嚟我不如做多兩轉仲實際。

「我見你嘅 profit 入面,有好大部份都係來自一啲 blogger event 同 online marketing;」佢繼續講佢嘅 idea。「呢個方向係正確嘅,不過就要進一步深化。Blogger event 同佢哋有關嘅 online marketing,固然係好好嘅收入來源,但除此之外,我覺得 Facebook marketing 其實都好有潛力。你都知啦,呢期咁流行 Facebook,好多外國品牌都已經開始搞緊呢啲嘢;呢陣風遲早都會吹到嚟香港……」

「你意思係,喺 Facebook 上面搞 marketing campaign?」我問佢。

「冇錯,就好似早一兩年好興嗰啲、甚麼送 Starbucks 咖啡、甚至卡地亞俾朋友咁;」佢不住點頭。「其實方向係咁,不過形式可能唔同,有可能係啲簡單嘅 game,又有可能係啲同 user 互動嘅嘢。重點係:social media 嘅互動。」

我開始 drop note。我從來冇諗過,一番咁有 insight 嘅說話,會出自 Simon Wang 把口。

「除此之外,我覺得公關嘅業務,亦都需要產品化;」佢好整以暇咁講。

「產品化?」我有啲疑惑。「但我哋係 sell service 㗎喎……」

「當然,PR industry 就係 service industry;」佢講解佢嘅諗法;我開始懷疑眼前呢個 Simon,究竟係咪其他人扮嘅。「問題係,service industry 就係勞動力密集嘅工業,要 ramp-up 唔係唔得,但資本好大。如果將佢 convert 咗做 product 就唔同喇,product ramp-up 就用易好多,而且仲可以 recurrent,只要產品方向正確,你就可以無限 ramp-up。」

我覺得,做 angel investor 如果有非物質嘅好處的話,Simon 嘅眼光比兩年前遠大咗好多,理論嘅根基亦都好咗;呢啲應該係佢喺錢銀以外嘅收獲。

「會唔會係一啲好似 package 嘅嘢……」我亦都配合吓佢 brainstorm 一吓。「例如好似……一個 press release 嘅套裝……只要 online 購入我哋嘅套裝,然後輸入所需嘅 data,咁我哋就包一份 press release 嘅撰寫、更改同發佈。其他嘅嘢都可以用呢個 base 去做,例如 top story;至於 event……」

「去到嗰步,因為已經唔係基本工序,所以回歸 service industry 嘅模式都冇問題;」佢停一停。「我唔肯定個最終方案係咪咁,但基本正確。係囉,我都話你學嘢學得快㗎啦!幾快就轉到方向!」

「咁我哋個合作計劃,應該點進行呢?」對得佢耐,我學到嘅第二樣嘢,就係唔好俾佢漫無目的咁遊花園,否則我哋扯到去銀河系嘅邊緣,明年今日都未返到轉頭。

「分兩個階段,第一階段,首先你要寫份 proposal 俾我,話我知你想點搞,同埋個規模;」佢喺張紙上面寫緊嘢。「但係在此之前,你都要為公司準備一啲基本嘅嘢;既然有人投資,就唔可以繼續喺屋企營運喇!去搵個 office,然後請兩三個基本嘅人手,去幫你 setup 啲嘢……」

講完後,佢遞咗張紙俾我。我一望,上面有個銀碼;由於我哋有簽 NDA 嘅關係,呢個銀碼就恕我唔可以透露。

「呢個係最初步嘅投資額,未 finalize 嘅,所以要睇你俾個點樣嘅 proposal 我,同你點樣 project 未來卅六個月嘅盈利;」佢同我笑一笑。「放心,我唔係要你即刻有錢賺,但係我要睇你個 projection。仲有,你搵 office 嗰陣,最好唔好搵太貴同簽死約嘅 office,因為當你個計劃書做好之後,我會諗辦法幫你入紙數碼港或者科學園嘅 incubation program。到時就可以有個又靚又平嘅 start up office!」

「呀,仲有,」佢最後加多句。「寫埋你想要幾錢人工。不過,你都要考慮一吓,會唔會將部份人工,當做你投資落去嘅資金。你都知道,初創企業一般都要守一段時間,喺呢段時間內,人工低啲亦都好正常。總之,你自己考慮清楚啦!我哋唔會虧待你嘅。」

最後呢段說話,亦都係我覺得 Simon 聰明咗嘅其中一個原因:換著係以前嘅佢,由於孤鳩寒性格掛帥,呢啲㩒人工俾少啲嘅屎忽數,佢一定晨早出咗聲。同一番說話,擺喺頭講我可能已經起身走咗;擺喺尾講,如果我而家先起身走,就顯得我唔係做大事嘅人……

即係話,就算佢而家先打死狗講價、唔出糧俾我,我反檯要考慮嘅嘢,亦都俾一開波就講,多咗好多。

「我會返去好好考慮清楚,」我亦都 round up 今次嘅會面。「多謝晒你嘅時間同建議!我整好份 proposal 之後,會再聯絡你。」

「至於人手嗰方面……」我突然醒起。

「你可以開始著手請人同搵寫字樓㗎喇!」佢真係醒咗,我未開口已經知我諗緊乜。「你到時報返俾我知就得。」

既然講到咁,我真係要著手做嘢喇。


半個月後,太古坊 Grappa’s。

「歡迎大家參加 Infinity Communications 嘅第一次會議,兼第一次員工聚餐!」我同坐喺我隔籬嘅 Winnie、對面嘅 Jessica 同 Queenie 講。「大家飲杯!」

作為公司嘅 founding staff,除咗由 AD 坐正 GM 嘅 Winnie之外,我仲請咗同我合作咗都有半年嘅 Jessica,做我哋嘅 assistant manager。至於 Queenie,佢係當年喺 Soliloquize 嘅一眾 intern 當中,最做得又最話頭醒尾嘅一個,今年啱啱畢業,而家係我哋嘅AE。

喺公司開業八個月後,我嘅創業之路又踏出新嘅一步。從此以後,我有冇得食都係其次,職員就一定唔可以冇糧出。同樣道理,日後我有冇得食都係其次,但我一定要交到條數俾我背後嘅「阿公」;否則「家法處置」。

我終於成為咗真正嘅「老細」喇。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论