IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

中環遊戲(14)

紅色天使塵

Those who can’t do, teach. 呢句英彥係我對所謂嘅「天使投資者」(Angel Investor)最大嘅感覺。

所謂嘅天使投資者,其實都係一班 cap 夠上晒岸嘅 entrepreneur(一定係生意佬,否則唔會咁大鋪做「人之患」癮),睇住我哋呢班仲喺苦海浮沉緊嘅 wannabe,於是苦海慈航,提供資金、經驗嚟仙人至指路、普渡眾生。

去觀音廟借富都要還神,「天使」投資喺我哋嘅生意上,當然要「執返些少」。所以,股權就在所難免,有時候仲要分特別花紅;總之,開天殺價、落地還錢,大家四四六六片掂佢就好。

喺 2020 年嘅今日,德國有個都玩咗幾季嘅 reality show,叫《Die Höhle der Löwen》,就係由幾個 angel investor 每集睇啲 start-up 嘅 presentation,然後決定入唔入股同點入股。喺 2009 年嘅夏天,我嘅舊老細、外號「風吹皇帝褲浪」(即係孤鳩寒)嘅 Simon Wang 想做我嘅「天使」、投資落我間公關公司喎……

曾經作為佢 M&A 嘅執行人同法律顧問,我深知呢個孤寒鐸唔會死錯人,佢掟得錢入嚟,自然圍好晒數;我唔慌有啖好食。

但同時地,我對於呢盤生意亦開始有啲雄心,Simon 如果真係投資的話,絕對係「及時雨」。

咁我應該點?


仍然係嗰日,杏花邨麥記。

我自隊緊一杯朱古力奶昔、一邊仍然分析緊剛才發生乜事……

***

一個鐘頭前,Simon office。

「Simon,你知我搞緊嗰間,係公關公司嚟㗎呵?」我聽完 Simon 話對我嘅生意有興趣之後嘅即時反應。「公關公司係手作嘢,唔係高增長業務嚟喎!」

「呢層我當然知道,」Simon 氣定神閒。「但我仍然覺得,PR 呢個行業仍然未發揮最大嘅潛力;再加上我同你之前合作咗咁耐,我對你有信心。」

聽完呢句之後,我打咗個冷震,原因不明。

「點解你會覺得 PR industry 有潛力呢?」我反而有啲奇怪。「老實講,就算有得做,都係𢱕石仔生意,點解你會有興趣呢?」

「你自己一兩個人搞,就梗係𢱕石仔啦!」佢笑笑口答我。「發大佢嚟搞,就唔𢱕石仔㗎喇!你都記得我哋喺中國個 operation 啦,二千人一齊衝,就算𢱕石仔都變大茶飯啦,係咪?」

我唯唯諾諾。卅億 turnover 五六千萬純利;講真,你想我點答你?

「我研究過㗎喇,喺目前呢啲經濟低迷嘅環境,公關係好適合投資嘅行業;」佢見我冇乜反應,於是繼續發表佢嘅偉論。「喺呢個時候擴展業務,你可以有更多嘅機會,去挑選更好嘅人材,價錢亦都更平。至於商機,香港企業成日製造公關災難,又點會冇生意做喎!」

咁又係,你當日都製造唔少俾我去執手尾啦……

「Simon,先唔好去諗,究竟我接唔接受你嘅投資;」我同佢開門見山。「就你個人立場而言,你諗緊嘅,究竟係點樣嘅投資,同埋點樣嘅前景同回報先?」

我咁問係因為見得佢啲空頭支票太多,我唔想好似佢啲大陸 partner、例如郭總咁,俾佢牽住個鼻走。

「短期嚟講,我希望呢間公關公司,會成為一間中型嘅本地行;」佢一臉志在必得咁款。「長期嚟講,我希望公司可以拓展大中華市場。咁當然,我作為 angel investor,都會為公司提供必需嘅資金同策略上嘅支援。」

大中華?嫌喺香港舐人鞋底仲未夠折墮、仲要返大陸舐埋袋底先夠貼地?不過,除此之外,其餘嘅嘢都仲可以聽入耳嘅……

「你可以放心喎,我哋基金會資本雄厚,個 board 全部都係有豐富經驗嘅 businessmen;」佢繼續派定心丸。「我哋可以提供好多實戰經驗俾你,協助你發展你嘅事業。至於其他規矩嘢,如果你真係有興趣的話,我哋再坐低慢慢傾。」

興趣?老實講,話冇就呃你嘅。香港地,想搵你笨柒嘅人就周街都係;有人睇得起、想投資落我檔嘢度,畢竟呢啲唔係經常有嘅機會。問題係,Simon Wang 呢個人喺投資方面個 record 唔好,呢點我亦都非常清楚。一個唔好彩,我可能俾佢玩鑊甘甘哋、然後冇事發生,我繼續𢱕我嘅石仔……

「首先,多謝你咁睇得起我檔嘢,」我同佢打圓場。「你嘅 idea 都好吸引,但我呢檔嘢都仲有其他partner,我諗我都要同佢哋商量吓先!或者我遲啲再覆返你?」

「好吖!返去考慮吓啦!」Simon 仍然非常正面。「我哋基金會其實都仲有好多 project 同好多 ongoing 嘅投資,希望遲啲會有你嘅一份!」

***

(前事完)

對於我嚟講,Simon 呢個 angel investor 嘅投資,係個各打五十嘅 situation  — 一方面,佢嘅資金同經驗,的確對我公司嘅未來發展非常有幫助;香港地做生意講燒錢,有個靠山俾我靠山食山,對公司嘅擴充真係好到一個點。

但係可惜吖,金主係 Simon,我真係未見過俾佢入股嘅有好下場;我個股(I mean 我公司啲股份)俾佢咁搞一搞,好容易步郭總嘅後塵。

「屌你老味,唔係約我嚟老麥吹水咁冇誠意呀?」Henry 坐低喺我面前。冇錯,我約佢收風嘅。「老麥收返嚟啲風,可能唔準㗎喎!」

「屌,Henry 哥開到聲,想去邊咪去邊囉!」我笑笑口答佢。「上陽明山莊會所飲好唔好?」

「講笑咋!收工攰到死,仲四圍走咩!」佢放低件褸同個袋。「咋咋淋吹完返屋企好過!飲奶昔咁健康?仲要唔要其他嘢?」我示意唔使,於是佢出咗去買嘢食。

「做咩咁好上嚟坐呀?」Henry 買完嘢返嚟。「條鐸叔有嘢搵你咩?想叫你回巢呀?」

「冇,早排喺銅鑼灣食tea撞到佢,佢叫我上嚟吹下水啫!」我答佢。「係呢,佢有冇同你講過佢個 angel investor foundation 嘅嘢呀?」

「屎坑基金會?」佢個樣有啲詫異,但隨即回復笑容。「咦?睇嚟 Simon 哥睇中你個股喎!洗乾淨滰乾水未呢?」

「屎坑?」好明顯,個名好 catchy。「佢壇嘢好唔掂嘅咩?」

「屎坑呢家嘢呢,就唔係形容佢個狀況嘅;」Henry 一路講一路忍唔住笑。「事關佢隻屎坑基金,喺江西投資咗個屎礦,所以原本唔係屎坑都變咗屎坑喇!哈哈!」

「屎礦?」我越嚟越有興趣。

「你走咗之後,佢收返嚟啲垃圾開始爆煲,」Henry 用幸災樂禍嘅語氣講 Simon 啲花生嘢。「然後,佢應承郭總嗰兩球 credit limit 又遲遲唔批俾人,結果郭總頂唔順就拆返晒啲鋪出嚟唔玩。然後佢又覺得喺大陸做 vendor 派貨本大利少好冇癮,於是舊年將主要業務賣咗俾㗎仔,good 咗十幾億,以前嘅 operation 而家得返 fulfillment distributor 呢瓣。」

「其實唔錯吖!當日鳩一條柒一條、喺流花賓館走水貨手機,食咗條水咁多年,而家唔玩都仲可以 good 返十幾億,都算係咁囉!」我真心讚嘆。「咁點解又關屎礦事嘅?」

「有人 good 咗水就身痕囉!」Henry 繼續做 mean 精。「呢期大陸興玩有色金屬吖嘛!睇住隻 358(江西銅)炒到㷫熻熻,咪恨到出晒水囉!佢唔知喺邊識咗條茂利,話喺江西有個鎢礦唔夠資本開喎,拎晒地質同化驗報告叫佢投資。個撚樣懵撚柒柒乜都唔識,又夠擔掟錢去開礦喎!結果挖咗半年,屎都未挖到舊!哈哈!呢啲唔係屎礦係乜呀?」

「打劫紅毛鬼、進貢法蘭西」嘅故事,我唔係第一次聽見發生喺 Simon 身上。有時有錢佬啲錢,好似整定要冤枉嚟瘟疫去。

「咁佢個天使基金呢?咩料呀?」我當然對同我有關嘅嘢有興趣啲。

「做慣有錢佬,想做埋 Batman 囉!」Henry 分析。「日頭做上市公司主席,夜晚換件衫就係 start-up 嘅 mentor 同投資者,仲唔係 Batman 呀?唔止佢一個㗎,個 foundation 好多大陸老細都有份,連阿郭都掟咗幾球入去!咁當然 Simon 係大股啦,否則又點會有得佢做 Batman 喎!」

「佢同我講,想入股我間公關公司呀,」我問佢。「你點睇呀?」

Henry 好大動作咁望向我後面,然後笑笑口講:「你個股好削咋喎!又冇肉,點入呀?哈哈!」

「我屌你咩!講正經呀仆街!」我屌鳩佢。

「有個蠢人俾錢你使,你驚乜?」佢反問我。「我有橋的話,我都想問佢攞一兩球使吓呀!」

「講就係咁講,你睇吓郭總,咪又俾佢玩謝!」我同 Henry 解釋我嘅疑慮。「一陣頭就開咗、點知又係口爽荷包𣲷,咁嗰陣就到我仆街……」

「挑,驚西咩!」佢有唔同嘅意見。「公司你係唔係都開咗㗎啦,佢唔嚟錢你咪唔好郁囉!繼續做自己嘢之嘛!到佢真係泵水到位,先慢慢發大嚟搞!公關嘢,你熟過佢呀!之後點行點走,佢最多都係俾個方向你,點做始終都係你話事!到時開返佢二百萬年薪,錢你照袋、但飛就佢孭!我睇唔到有咩唔好喎……」

二百萬年薪?呢個咁嘅環境,半價我都𦧲飯應囉!

「係老友先提醒你:你千其唔好當佢係 angel investor 投資落你間公司度,咁諗嘢就死撚梗嘅;」Henry 袋錢落我袋。「你要當佢收購你間公司,你係受薪 CEO、雇傭兵嚟嘅啫!咁你就可以 cap 到佢水喇!仲記唔記得 Felix Cheung?好似佢咁咪 cap 到條孤寒喱水囉!」

Felix Cheung……佢唔講我都差啲唔記得咗。呢個人係我喺上市公司年嗰段日子中、唯一一個食到 Simon 死死實兼 cap 到水嘅一個。而佢 cap 到水嘅原因,係因為佢夠仆街……

唔通,喺呢個世代,真係要做個仆街先搵到食?

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论