GuyverCKW
GuyverCKW

已經是兩女之父,不幸地更是中年發福的籃球員!

D.I.Y. Failure - Audio Spectrum Indicator (1) | D.I.Y. 失敗了 - 音樂頻譜顯示燈 (一)

This incident happened about 2 years ago.  While I was shopping for electronics on Tao Bao, I came across a music audio spectrum indicator which I found it kind of cool. So I bought it after a few days of consideration.

>這是兩年前發生的事了.  當時我在淘寶找尋電子零件的時候,見到一套音樂頻譜顯示燈。當時我覺得它十分之酷,在考慮了幾天之後,我把它買了下來。

When it arrived, I realized I made a big mistake: all the tiny components were not put together, instead, they had to be soldered by myself. With my rusty soldering technique, that was a real tough task. I have no choice but did that myself.

>當貨到之後,我就發現自己做錯了:因為它的所有細少的電子零件都沒有焊接好的,全部要自己動手焊接。以我那差勁的焊接技術,那可是一件很艱難的事情。但事情到了那個情況,我已經沒有選擇,只能自己動手了。

Step one was to check if all the components were there. To do this I had to identify all the components first. Since there was no labels on some of them, I had difficulty on doing this. Finally, I had to work with the shop's hotline in order to have all the components identified.

>開始之前,首先要確認所有零件都齊全。但由於有部分零件沒有任何記號,所以無法分辨,所以不能證實是否所有零件都齊全。最後我要找賣家的客服才能分辨出來。

The IC with finest PINs and the USB power supply connector were already soldered. I then start with two other ICs and the switch In the first night.

>在電路版上已經焊接了最大顆的IC及USB電源因為接腳太幼的關係已經焊接好。在一開始的一晚,我只需要焊接另外兩顆IC及開關按鈕便可。

The second night I worked on some resistors and capacitors.

>第二晚,我就焊接電容和電阻。

That was very exhausting as the components were so tiny and took me many effort to soldered them. Although it was smooth until that time, something wrong happened after that. That's what I would share with you next time.

整個過程非常累人,因為零件太細少了。雖然到那時候好像還算順利,後來卻發生了重大的錯誤。那亦是我下一次會跟大家分享的事情。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论