宋漢生
宋漢生

Startups、《世界香港》

台灣印象

台灣即將選總統,同好多朋友一樣,從來未試過,好似今次咁關心。

細個時,對台灣嘅印象,係有個叫李登輝嘅政客。大人話佢係奸嘅,一因為台獨,二因為親日。咁即係踩中晒所有大中華膠嘅底線,當然係十惡不赦。

點解話佢親日?佢識講日文,又有個日本名叫岩里政男,話自己係日本人多過中國人,咁即係漢奸啦好明顯。後來先明,咁佢喺大日本帝國治下台灣出世同長大,接受日語教育,咁好正常喎,有如好多香港人喺大英帝國屬土香港出世同長大,接受英語教育,改個James,Carrie等等英文名一樣,對英國感情大過對中國,一樣咁自然。

台獨點解係衰?又真係冇人解釋過,我都冇問,大概因為聽起上嚟,統一好似勁啲,分裂好似好負面。讀高中嘅時候,有個台灣同學,佢屋企喺台中,話自己唔鍾意國民黨,我哋班香港同學就幫佢起個花名,叫「台獨」。那些年,叫人哋台獨係我哋諗得到最taboo嘅稱呼。

令大人咬牙切齒嘅,係李登輝原來係卧底(當時未有「無間道」),潛伏喺國民黨,扮晒嘢,點知上咗台就搞事,搞分裂。

而家睇返,同一件事,可以叫臥薪嘗膽。一個本土人可以做到殖民政權副總統,而蔣經國又竟然去得咁快,俾李登輝上到位。到呢到可以講係運氣,但正常人,未坐穩,就早已經萬箭穿心而落台,如果保得住條命嘅話。但佢竟然捱得過黨內外來人勢力嘅對抗,仲要一步一步,面對住一大班萬年既得老屎忽,軟硬兼施,改革推動國會選舉,市長選舉,最終到總統選舉,就一定係能力遠超運氣。

台灣成為華人主導社會,歷史上,第一個同唯一一個建立嘅民主制度,李登輝嘅裡應,喺建制裏面顛覆建制,屬於曠世級奇功。近來越來越多朋友,揀去移居台灣,有人欣賞嗰面社會嘅多元包容,有人鍾意當地小朋友教育有好多另類選擇,有人睇中對岸節奏同物價可以令人真正生活,大家共通嘅,係渴望呼吸一下自由嘅空氣。

但就算去到幾年前,自己對台灣,都唔係咁關心,只係當國際新聞,完全冇理解到,香港同台灣,其實係同一個命運共同圈嘅成員。以前睇《悲情城市》,係當聽古仔。今年睇《返校》,先睇到近在咫尺嘅觸目驚心。當見到台灣朋友過去幾個月聲援時代革命,心中只有講唔盡嘅慚愧。

而我終明白,點解當年我哋叫嗰位同學做「台獨」,佢不單止冇嬲,嘴角仲好似有三分自傲嘅笑容。

祝台灣朋友,有一個順利嘅選舉。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论