Gear噏
Gear噏

認識本土 思想武裝

【香港文化】對香港人嚟講四月一號唔止係愚人節

四月一號,係愚人節,同時係香港一代巨星張國榮嘅死忌,對香港民族嚟講係個沉重嘅日子。你或者你嘅父母總會聽過佢嘅歌、睇過佢嘅電影,例如《追》、《為你鍾情》、《有心人》、《今生今世》、《左右手》。今日就等我哋一齊懷念下香港人嘅哥哥 – 張國榮。

樂壇天皇 影壇巨星

「小小明星 凡人拍不出的戲 令我沒法忘記」— 張國榮《小明星》

張國榮經歌唱比賽出道入行,以《風繼續吹》一曲嶄露頭角,之後憑著《Monica》一洗香港流行曲以往嘅抒情風格,開創咗快歌勁舞嘅熱潮。佢嘅歌曲橫掃樂壇各大獎項,舉辦嘅演唱會都係座無虛席,同當年另一歌手譚詠麟雙雄並立。哥哥迷人嘅歌聲同高雅嘅氣質不單止得到香港人嘅歡心,喺東南亞地區都係風靡萬千歌迷,係香港粵語流行音樂嘅代表人物。

張國榮喺電影界都係揚威海外,舉世無雙。最初出演《英雄本色》、《倩女幽魂》、《胭脂扣》已經初露鋒芒,之後出演《阿飛正傳》獲封香港影帝,憑著《霸王別姬》揚名國際,榮獲各國影評嘅讚賞同肯定,踏上世界巔峰。哥哥嘅演技精湛,加上角色多變,獨特嘅氣質亦令佢嘅演出別有一番味道。張國榮出演咗唔少港產片經典,係香港電影史上其中一個最偉大嘅演員。

忠於自我 敢於抗爭

「我就是我 是顏色不一樣的煙火。」— 張國榮《我》

張國榮勇於挑戰保守社會嘅道德框架,打破性別嘅規範。佢嘅衣著大膽前衛,不時以相對女性化嘅形象演出。喺九七年復出演唱會入面,佢著上鮮紅色珠片嘅高踭鞋,搽上艷紅嘅唇膏,與男舞者共舞,盡顯高貴艷麗嘅一面。喺電影方面,哥哥都經常出演性別模糊嘅角色,喺《霸王別姬》同《春光乍洩》更出演同志角色,唔怕世俗眼光同批評,演出一幕又一幕經典。

當年香港社會對同性戀、性別等議題非常保守,但身為巨星嘅張國榮卻選擇忠於自己,敢於挑戰主流,對香港同志、性別運動發展有著深遠影響。

高尚情操 芳華絕代

「傾國傾城 是我大名」— 張國榮、梅艷芳《芳華絕代》

世人對張國榮嘅為人都有好高嘅評價。佢為人友善,重情重義,好多香港歌影視明星都曾經得到哥哥嘅提攜同鼓勵。佢行事謙虛低調,熱衷兒童慈善事業,親民嘅形象深入民心,係娛樂圈少有嘅「清泉」。

樂壇天后梅艷芳係哥哥嘅摯友,喺零二年兩人同台合唱《芳華絕代》,表演艷壓眾生,可惜已經成為絕響。喺好多香港人心目中,張國榮係有著不可取代嘅地位。

巨星殞落 永遠懷念

「你離開了卻散落四周」— 張國榮《左右手》

二零零三年四月一號,張國榮喺香港文華酒店墮樓身亡,遺書話係同抑鬱症有關。哥哥逝世嘅消息震驚全港以至全世界,好多人都以為只係愚人節嘅玩笑,唔願意接受事實。當年香港喺中國肺炎–沙士嘅陰霾下,社會已經瀰漫住絕望嘅氣氛,哥哥嘅離世無疑係令香港人倍感悲傷。

喺出殯當日,即使肺炎肆虐,幾萬名群眾依然冒雨聚集喺香港殯儀館周圍,為咗見哥哥嘅最後一面。香港人對張國榮嘅思念從未間斷,每年嘅四月一號都會有人提起同舉辦悼念活動,十七年嚟風雨不改,未敢忘記。無論係張國榮生前留下嘅美好,定係離開時帶來嘅痛悲,都係香港共同體嘅集體回憶。

能延續輝煌 因你尚在場

「春天該很好,你若尚在場」 — 張國榮《春夏秋冬》

唔知張國榮仲在世嘅話香港會係點,但可以肯定嘅係,張國榮代表咗八九十年代香港文化嘅輝煌時代。希望每一位香港人都試下去聽下張國榮嘅歌、睇下佢嘅電影,好好欣賞下香港文化嘅韻味。香港曾經孕育出才華滿溢嘅張國榮,得到世人嘅尊重同認同,香港就係一個會創造無數傳奇嘅地方。立足本土,放眼世界,香港人一定會再創輝煌,香港係會有光復嘅一日。




香港一定會變得很好,只要你願意留低在場。


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论