Dominic
Dominic

香港 // 圖文不並茂

OASIS是我們想要的世界嗎?

Ready Player One 電影小雜燴

這文在2018年4月18日在Medium上發佈,剛來到Matters不久,所以選擇了幾篇舊文轉過來,順便測試Medium搬家到Matters功能。

星期日睇完Ready Player One之後,腦後一直殘留一點思緒,但又唔係好觸摸到究竟係乜,小弟嘗試在此解釋。


— 開始劇透 —

幾年前已經睇過Ernest Cline既原作小說,仍然好記得當自己認得書內的Pop Culture Reference時候,嗰種興奮既感覺。睇戲見到《回到未來》架DeLorean、King Kong、春麗、Tracer、Master Chief、RX-78-2高達、機械哥斯拉、Gears of War入面支Lancer等等的時候,都有同一種腎上腺素激增既感覺。

呢個感覺係我作為真實世界的一個人,觀察小說/電影內的另一個時空的反應。但如果活在Ready Player One/OASIS的時空裏,我又會有同樣的反應嗎?如果你活在這個時空裏,你又會做緊乜?

你會唔會住在和主角Wade Watts一樣的貧民區裏?你會唔會做IOI在虛擬世界內的奴隸?你會唔會在OASIS內玩twitch直播?你會唔會當James Halliday神咁拜?你會唔會成為「獵蛋」一分子?


香港人好鍾意講「大部份人乜乜乜…」,我認為OASIS內的大部份人,都是Ready Player One故事沒有提及到的其他人。在整個Ready Player One的故事裏,都是描述世界裏其中一班玩家、James Halliday和一間大企業的故事。

你可能會話,邊有可能一本小說/電影描述晒成個時空入面既野?無錯,其實我講呢堆野都係想大家諗吓,如果你係嗰個時空既人,你會做緊乜。


小說和電影最大的分別在於OASIS的經濟概念:在小說裏似乎沒有提及OASIS內的貨幣在現實世界內有沒有金錢價值;反而在電影的OASIS裏,你可以賺取OASIS「金錢」。當任何玩家取得鎖匙後,亦會得到大量OASIS「金錢」。這些「貨幣」是可以購買現實世界上的物品,例如主角Wade Watts買了一套新的Haptic Suit。

換言之電影內的OASIS貨幣是有實際的經濟價值,虛擬貨幣、實際經濟價值... 係咪覺得好熟口面呢?


“Person painting while wearing an Oculus virtual reality headset” by Billetto Editorial on Unsplash

電影講述好多人都會在OASIS「逃避現實」,因為現實世界有很多災難。不過電影非常強調現實與虛擬世界的關係和分別,相對下小說中呢種關係沒有電影來得強烈。

我很喜歡電影中的一個情節,是Wade Watts同Daito要脅Nolan Sorrento一幕,Nolan連自己在現實或虛擬世界也分不清楚。

相信不久將來我地都會體驗到呢種分辨唔到現實虛擬既感覺,甚至可能成為一種精神病、一門專門的研究。


思緒有點混亂,亦寫得好混亂。最後都係重覆一下題目,OASIS是我們想要的世界嗎?

感謝閱讀,如有錯請指正,希望搏到你既虛擬掌聲~

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论