三哥
三哥

八卦閒人一枚,以揭發「假、大、空」為樂

通俗解構各種黃金投資方式及隱藏風險

作為一名尋釁滋事嘅慣犯,三哥我一直係靠小本投資維生,除左玩外匯,我比較敢大膽落手嘅以港股為主,個市發癲就走返去trade貴金屬,自從武漢肺炎陷球剷起、美股熔斷、原油期貨變負資產,愈來愈多朋友問我買金點樣好,而我留意到黃金相關產品係咁出嚟,連我兌開crypto個間Tidebit都出黃金Crypto,我諗係時候寫第一篇處女作,以懶人包方式俾大家搞清楚投資黃金嘅各種方式同隱藏成本,但都係嗰句,唔好問我策略,never,一陣賺左唔多謝我、蝕左又搵我。


實金


特點:儲藏成本高。

老一輩人好興租個夾萬放金條,至於去金舖俾人賺手工費咁笨實就無謂講,就算唔計手工價都起碼蝕半成,個價又唔貼,所以好多精明嘅老派「金主」都係去銀行買賣金,而香港做retail banking嘅銀行基本有實金買賣服務,每轉你預要最少蝕0.3%。

個人嚟講唔會用呢個方法,「土地問題」亦適用於銀行夾萬,又難租又麻煩,平心而論,無咩特別原因hold實金,其實唔係明智嘅選擇。

黃金存摺(即係紙黃金)


特點:方便管理,但係有得睇無得拎。

好多散戶都係貪佢入場門檻低,千幾蚊港幣有得玩。事實上,紙黃金可視當為你同發放機構嘅投資合同,純粹你係預黃金升而有利潤,大家亦唔好曲解為「委托儲藏」,例如你去某間銀行開本黃金存摺記入左十兩黃金,如果你個仔結婚想換返出嚟呢,係唔得嘅,貼錢都換唔到,只可提現。而提現個時,理所當然要承受發放機構提出嘅差價,而所謂黃金存摺,定期放無利息,政府個存款保障亦唔會保你,要硬食差價又咁唔流通,點解要買?好多時候想買金抗通漲嘅叔叔嬸嬸船頭驚鬼,船尾驚賊,咁咪益下人,一個願打一個願捱。不過連5號仔都發芽嘅時候,大家要睇清楚賣紙黃金俾你嗰間金融機構,會唔會受到嚟緊嘅全球經濟衰退影響,一旦執笠清盤,就變成「牆紙黃金」。

黃金ETF


特點:貼價又流通,老司機最鐘意,但要非常小心

一提ETF,好多人會諗起倫敦金騙案,當時係因為班黃金經紀氹街客授權佢哋代為操作ETF,班經紀為咗交易手續費亂咁trade到客人account。香港現有嘅黃金交易所買賣基金 (ETF) 都係港交所買嘅,目前有3隻:價值黃金ETF (03081)、SPDR金ETF (02840)同恒生人幣金ETF (83168) 。

買ETF同買實金有類似,發行機構係持有相應嘅實體黃金,trade開金ETF嘅通常都係睇SPDR金ETF 或者 價值黃金ETF,個價格係跟倫敦金銀市場協會 (LBMA) 嘅黃金牌價。呢兩隻ETF都可以兌實金,不過事先要同發行機構傾好,SPDR金ETF換實金門檻係10萬股、價值黃金ETF換實金門檻係30萬股,都係兌換返1萬安士黃金,要九位數字港幣……

買賣SPDR金ETF及價值黃金ETF的入場檻分別係10股,同每手100股,分別大約要萬二同4千港幣,而呢兩隻ETF每年要~0.4%基金管理費,交易費等雜項開支另計,因為無對沖成份,所以同買實金一樣,個市一插水ETF價格係會跟住落。


黃金Crypto


特點:貼價而且無收市時間,要小心安全同揀清楚發行嘅交易所

玩開FX嘅我都掂咗crypto好多年,無發達原因係大學挖嘅BTC百幾蚊放曬~

黃金相關嘅加密貨幣其實無一個統一嘅絕對標準,但共通點都係同ETF一樣sell佢貼價而可以傳統金市收市時trade(7x24),而且係持有返相應嘅實體黃金現貨,但係crypto呢樣野好考驗發行機構嘅信用,如果某個交易所喺你所地方無retail前台服務,其實同喺太空無分別,某啲「強力人士」開嘅交易所係好鍾意熄機扮hang機,賠返本金你算Q數(咁樣已經打曬飛機話「好有信用」),你見唔到佢哋只會無門申訴;另外,都要同trade其他crypto一樣,留意返套現要嘅手續費,同埋每筆交易嘅交易手續費 / gas fee。以三哥所知,trade黃金crypto嘅一係就係專業trader,一係就B2B庄對庄,精明嘅玩法三哥就唔公開講啦!都係嗰句:廢事一陣賺左唔多謝我、蝕左又搵我。


沙特油王已經好霸氣咁用石油「淹沒」嚟緊5月嘅世界市場,G7政府相信亦會繼續印銀紙墊低,試圖應付武肺黑天鵝帶來嘅延後經濟災難,大(熊)時代將會不斷以新形式出現,被喚醒嘅灰犀牛寫一頁紙都數唔曬,希望有緣睇到呢篇文嘅各位自求多福!有機會有時間再分享一下灰犀牛對各方面行情嘅影響!

有緣再會!


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论