夏・埝熔
夏・埝熔

喜欢猫猫。头像这只猫叫喵喵。

(编辑过)
A longer version of self introduction-

一直想找一个可用的平台,写写自己乐意写的东西并分享。机缘巧合,今天居然找到了。

写甄嬛传的同人,起初是因为看到了一篇很霸气的皇上重生文,觉得创意挺新鲜;后来又看到了一篇很稚嫩的陵容重生文,深觉可爱。我是一直想给剧中的人物一个大圆满结局的,所以写了这篇。逻辑上肯定有不通的地方,但是这是我的文呀。我就是想写幸福开心的故事。

想起《fresh off the boat》里面的一集,大孙子问奶奶为啥总是看简单乐呵的儿童动画片而不是他们年轻人觉得炫酷刺激的作品,奶奶讲了自己年轻时候在月黑风高的晚上,枪林弹雨里,和黑帮斗智斗勇的故事......

你若问我,为什么喜欢幸福的故事。

我会以一滴泪回答你。


Imagine


Imagine there's no heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky


Imagine all the people

Living for today


Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion, too


Imagine all the people

Living life in peace


You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one


Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A brotherhood of man


Imagine all the people

Sharing all the world


You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will live as one


John Lennon

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论