Maonjiang
Maonjiang

【作者於兩岸三地教學執業多年,內文為教室與診間的心得紀錄。】 https://www.reiki.com.tw/

我的一些靈氣經驗 Some of My Reiki Experiences

(编辑过)

我的一些靈氣經驗 Some of My Reiki Experiences

1994 年,我接觸到靈氣這個美妙的能量。當接受靈氣時,我的親身經歷給我留下了深刻的印象,這讓我繼續靈氣的學習和教育。我在 1996 年獲得了靈氣大師資格。

我的整個生活都發生了變化-在專業上、精神上和個人上。直到今天,這所有的整體經歷讓我對於自我原本主要生活的轉變感到驚奇。在那之前,我在美國公司工作,但我最終辭掉了工作,開始專職地以天使和靈性題材作畫。

我在 1997 年開設了我的辦公室和治療所,並在「你可以治愈你的生活(You Can Heal Your Life)」 的作者Louise L. Hay 的指導下接受了培訓。然後她出版了我的書「天使,光之守護者,我的天使藝術和哲學的集合。(Angels, Guardian's of the Light , a collection of my angel art and philosophies.)」

我繼續接受教育,以便成為一名非宗派的牧師。然後能量繼續向前顯化,隨著我繼續在公立學校系統和醫院教授靈氣,並在靈氣中培訓護士。我很榮幸成為當地一家醫院的工作人員,也為患者提供並管理靈氣的服務。

以下令人啟發的眾多故事均來自我的個人客戶。

Inge 被診斷出患有一種稱為格林-巴利症候群(Guillain-Barre syndrome) 的嚴重疾病,這是一種急性脫髓鞘性多發神經炎症疾病。她在斯坦福醫學中心(Stanford Medical Center)的醫生告訴她,她可能無法再走路了,並且將無限期地被限制在輪椅上。當她來找我尋求幫助時,她的體重減輕了很多,頭髮也開始脫落,身體非常虛弱,但她願意並接受靈氣來幫助她達到治癒的目標。在三個月的時間裡,我每週給她兩次靈氣,六個月後她就可以自己走路了,完全康復了。她的醫生對她恢復的速度均一無所知。她現在過著幸福、健康的生活。

我第一次給凱特琳治療時,她還是個五歲的孩子。一天晚上,我接到她祖母的電話,告訴我她的孫女被一輛汽車撞倒,使她處於昏迷狀態。她的祖母為她請求靈氣的幫助。她被安置在加利福尼亞州奧克蘭市兒童醫院的重症監護病房,並安裝了呼吸器和監護儀。當我被醫務人員清理乾淨後,我非常小心地將我的手放置在上面,在治療過程中輕輕地和她說話,我心裡知道她在某種程度上可以聽到我的聲音。

我提醒她她的生日派對即將到來,鼓勵她在她特殊的日子裡保持健康和快樂。我在她身上工作了 45 分鐘,仔細觀察。我完成後,她的護士用詢問的眼神走近我,告訴我凱特琳在接受靈氣治療時一直在自己呼吸。凱特琳現在已經十幾歲了,過著健康的生活。

安妮是我的一位女性客戶,她的腳踝出現水腫,劇烈腫脹。在一個小時的療程內,腫脹完全消退。這是非常驚人的。

我不讓任何個人的信念或是自我意識參與上述任何療程,除了作為靈氣能量流過的容器之外。

這本身就是一種祝福:知道我們作為一個靈氣治療師,有能力將神聖能量通過我們自己傳遞給他人。我很高興靈氣在替代治療領域得到如此廣泛的接受,通常不再需要對其進行複雜的解釋。我相信靈氣可以治愈整個人的身體、思想和精神。

合十。

作者姓名:

凱倫·豪伊牧師


延伸閱讀:

《什麼是靈氣》

《靈氣幫助酗酒者和癮君子恢復》

《靈氣與氣功的差別》

《靈氣的十大特點》

《靈氣療法體驗報告》


Some of My Reiki Experiences

In 1994, I was introduced to the wonderful energy of Reiki. I was impressed with my personal experience when receiving Reiki, which then lead me to pursue my study and education in the same. I received the Master Level in 1996.

My entire life changed—professionally, spiritually, and personally. To this day the overall experience has left me in wonder of the major life transition that has led me to where I am today. Before then, I worked in corporate America, but I ended up quitting my job, and began to paint angels and spiritual subject matter professionally.

I opened my office and clinic in 1997, and met and trained under Louise L. Hay, author of You Can Heal Your Life . She then published my book, Angels, Guardian's of the Light , a collection of my angel art and philosophies.

My education continued onward in order to became a non-denominational minister. The energy continues to manifest forward, as I continue to teach Reiki within the public school systems and in hospitals, training nurses in Reiki. I am honored to be on staff at a local hospital administering Reiki to patients as well.

The following are a few of the many stories inspired by personal clients.

Inge was diagnosed with a severe medical condition called Guillian-Barre syndrome, which is an acute inflammatory demyelinating polyneuropathy. Her physicians at Stanford Medical Center told her that she would probably not walk again, and be confined to a wheel chair for an indefinite period of time. When she came to me asking for help, she had lost a considerable amount of weight, was losing her hair, and was very weak, yet she was willing and accepting of having Reiki to assist with her goal to be healed. I gave her Reiki twice a week for a period of three months, and within six months she was walking on her own, completely healed. Her doctors were at a loss as to how quickly she had recovered. She is now living a happy, healthy life.

Katelyn was a small child of five when I first treated her. I received a call from her grandmother one evening telling me that her granddaughter had been struck by a car leaving her in a coma. Her grandmother was requesting Reiki for her. She had been placed in ICU at Children's Hospital in Oakland,California, hooked up to respirators and monitors. Once cleared by medical staff, I was very careful of my hand placement, gently speaking to her during the session, knowing in my heart that she could hear me on some level.

I reminded her that her birthday party was coming soon, encouraging her to be well and happy for her special day. I worked on her for a period of 45 minutes, closely observed. After I finished, her nurse approached me with questioning eyes informing me that Katelyn had been breathing on her own while being given Reiki. Katelyn is now well into her teens, living a healthy life.

Anne, a female client, was experiencing edema, a dramatic swelling, in her ankles. Within a one- hour session, the swelling had diminished completely. Amazing.

I take no personal credit, or let my ego become involved regarding any of the above sessions or healings other than being a vessel for Reiki energy to flow through. This is a blessing within itself: knowing that we, as Reiki healers, have the capability of extending divine energy through ourselves and on to others. I am pleased that Reiki has become so widely accepted in the field of alternative healing, which often no longer needs a complicated explanation of what it is. I believe that Reiki heals the whole person—body, mind, and spirit.

Namaste.

Author Name:

Rev. Karen Haughey

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论