Maonjiang
Maonjiang

【作者於兩岸三地教學執業多年,內文為教室與診間的心得紀錄。】 https://www.reiki.com.tw/

靈氣應用於臨終關懷 Hospice Healing

靈氣應用於臨終關懷 Hospice Healing

我的一個朋友得了肺癌,當我發現的時候她已經在醫院了。當我和另一個朋友到達時,醫生表示已經沒有希望了,她快要死了。她感到非常的痛苦,護士正在聯繫她的家人來進行後事。他們說頂多再幾個小時而已。我和我的朋友開始在她腫瘤所在的區域使用靈氣,然後繼續做全身的治療。她說她感到很溫熱,因為她先前覺得很冷。我們待了大約一個小時左右,發現她的氣場非常接近她的身體。她的家人到了,為了給他們隱私,我們先離開了。第二天我們回去時,她請求我們為她做靈氣“不管我們做了什麼,請再做一次”,她說她睡得像個嬰兒,沒有感到疼痛。這是這幾個月來的第一次。我們又給了她一次治療。護士們看到我們在做什麼,就把門關上了,給我們隱私。她坐起來說了一會兒話,然後在我們繼續治療她時睡著了。第二天我回去見她,我的心沉了下去;床是空的。我問她在哪裡......(意思是哪個殯儀館)他們說她回家了。我簡直不敢相信。我在她一位朋友的家裡找到了她,因為她的背部不好,她要求我們給她進行靈氣治療。我們很樂意這樣做,因為她正在照顧我們的朋友。我的朋友最終去世了(兩個月後),但不是在醫院病床上充滿著痛苦和恐懼,而是在一個有愛她的人在身邊的家中。我用靈氣治療她,直到感覺她已經準備好繼續前進。她沒有恐懼……也沒有痛苦,這對我來說是一種巨大的祝福……我永遠不會忘記。

作者姓名:

梅賽德斯


延伸閱讀:

《一段被法拍的婚姻》

《人生的擺渡》

《病房外的眼淚》

《阿嬤的願望》

《藍灰色眼睛的比丘尼》


Hospice Healing

A friend of mine had lung cancer and when I found out about it she was already in the hospital. The doctor's held no hope and she was dying when I and another friend arrived. She was in a lot of pain and the nurses were contacting her family to come and make arrangements. A matter of hours they said. My friend and I started to use Reiki over the area where her tumor was and then proceeded to do a full body. She said the heat felt so good to her because she had been so cold. We stayed about an hour and realized her aura was very close to her body. The family came and we left to give them privacy. The next day we went back and she asked us to do "whatever it was we did again" she said she slept like a baby and had no pain. The first time in months. We gave her another treatment. The nurses saw what we were doing and closed the door to give us privacy. She sat up and spoke for a little while then fell asleep as we continued treating her. The next day I went back to see her and my heart sank; the bed was empty. I asked where she was... (meaning which funeral home) they said she went home. I could not believe it. I found her at a home of one of her friends who asked us to give Reiki treatments to her because of a bad back. We did this gladly since she was taking care of our friend. My friend eventually passed (two months later) but not in pain and fear in a hospital bed but in a home with people who loved her by her side. I treated her with Reiki energy until it felt like she was ready to go forward. She had no fear...and no pain and it was a tremendous blessing for me... one I will never forget. Ase Mercedes

Author Name:

Ase Mercedes

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论