黃浩然 Amos Why
黃浩然 Amos Why

七十後,獨立電影導演,兼任編劇、監製以及填詞,前大學講師,十七歲加入印刷傳媒,前香港曲棍球代表,曾自編自導香港電台電視部多齣外判單元劇與紀錄片,首三部長片共獲四項香港金像獎提名,其中《緣路山旮旯》除本地票房突破一千萬港幣外,亦首獲台灣金馬獎提名,新作《全個世界都有電話》正在公映。

寫在六百萬之前

仲有兩三個鐘,《緣路山旮旯》票房就會過 600 萬,呢個數字其實好普通,不過已經係我過去兩部電影票房總和嘅 3.5 倍,更加重要嘅係,代表自己第一次拍咗一部唔駛蝕錢嘅電影,而呢個事實上係《緣路山旮旯》今次製作,頭兩個初衷之一。
攝於九龍站圓方商場內戲院

咁另一個初衷係乜呢?就好似杜汶澤做《香港企硬》個騷一樣,想香港人可以笑吓、輕鬆吓,有力量再繼續行落去囉。事實上,日日都唔開心,係會有情緒病精神病嘅。呢三個禮拜謝票,好間唔中,會遇到觀眾雙眼通紅,話好感動。通常我會非常緊張,同佢講:「我想你輕輕鬆鬆笑吓,完全唔係想你喊喎,香港人已經喊得太多。」好彩,對方通常會講,只係咁啱部戲有啲情節,通佢個人經歷一樣啫。

謝票令我可以同真實觀眾親身接觸


要用 270 萬同 12 日拍完一部電影,以便更加容易做到收支平衡,其實係一個製作實驗。呢個實驗嘅小型版,我喺同林子穎拍攝 18 分鐘短片《4x4 四段四分鐘》已經成功咗,兩晚拍攝冇 OT 就搞惦,一組拍到 10 分鐘,咁照計九組就拍到 90 分鐘啦。今次將同一個實驗,放落一部長片度試,結果都算成功咗,只係超時兩組以及超支 20 萬,不過當然有副作用。

最明顯嘅副作用,其實係數學問題,比較難解決,例如你用 90 分鐘拍五個故仔五條短片,咁呢五個故仔五條短片嘅篇幅同深入程度,一定比你用 90 分鐘去拍一個故事一條長片,嚟得零碎同片面。好多人以為 12 日拍完一部戲,係因為拍得快,其實我哋現場拍攝只係正常速度,甚至九成時間都只係單機拍攝。令我 12 日拍好《緣路山旮旯》嘅原因,其實係劇本結構,換言之,我俾個劇本你拍,你都可以 12 日拍完。

咁當然,副作用就一定有,但係可摸耳減輕呢?一定可以啦,我諗劇本對白幾時都可以再精啲,場與場之間預設嘅 intercut 可以再多啲,呢個對於抗衡劇本結構為咗拍得快而傾向場口少兼場口好長,係有幫助。當然,設計多啲好似 Hanna 同 Kaki 嗰幕「床戲」,俾畫面講多啲故仔,用少啲對白,就幾時都有用嘅。

由創作、籌備、拍攝、後期、宣傳到上畫,我今次學咗好多嘢,亦史無前例地得到好多人幫我手,可惜今次經驗,未必能夠樣樣都擺到落我下一部戲,亦即係我第四部戲,因為我六月至七月期間,已經拍完第四部戲,剪接亦已經開始,今次經驗,唯有放落我第五部戲,如果一切順利,希望可以下年農曆新年後開拍,劇本已經寫好,不過仲有排改,初步集資已經開始,各位朋友(只接受朋友)如果有興趣,歡迎私底下聯絡我啦。

2022 年 8 月 22 號朝早

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论