流浪中女
流浪中女

想家嘅香港人

去外國學唔倒英文

認識一個來左呢度超過20年既香港人,響度讀書,但係英文卻係講唔掂。

初聽覺得好不可思議。以我呢個本地薑,英文不算好native, 但考過ielts成績都有8分,一直都係跟本地老師學英文打基礎。去外國進修,以前實在太負擔不起。工作一排後再進修,先有一次到英國短期學習既機會練習真正既英文。

學習一個語言,最理想既方法就係親身到以那種語言為官方語言既國家,無論以讀書,或者係留低生活一排既方式去學習。一直覺得,夠膽去講,就會學到。之前在英國時,接待既家庭就曾經對我講,如果能夠留英一年,我的英文一定會大有進步。依然記得,那約10星期既相處,都學習到一點英式口音,對話也真的改善不少。呢些課室老師係學習不到的。

直至搬到呢度,生活了超過一年後,對朋友既情況反而完全理解。或者從香港人對待外國人,或者係外來文化既態度,多少令我產生了一種錯覺 — 以為外國人也是一樣接受我地,會好正面欣賞別人講英文既行為。

別的國家我不太清楚,但響紐西蘭,真係有可能永遠學不好英文。大件事!

見到報紙就出了一個講從日本來打工假期既故事。兩個受訪既日本女子,原本想認識本地朋友和學好英文既目標,結果全部都做不到。佢地覺得攞住working visa來學習,搵不到人練好真實生活既英大,反而最後走番去自己既日本人堆。英文又點會講得好?

住落一段時間,好理解她們既無奈。我估計,係佢地接觸唔倒想和他們交朋友既本地人!本地人比較laid back, 慢熱,又極度喜歡小圈子式既生活。當初我地選擇了一個幾乎無華人既社區落腳,就係想在呢種環境融入外地既生活。小孩學習無大問題,而大人每天湊孩子返學就係練英文既最好機會吧!但係,意想不到既係,大部分家長既態度和無禮,就似一盤冷水日日倒在我既身上。曾經有段日子,每日除了’morning!’,’how are you?’ 和 ‘have a nice day’ 以外,真係可以無乜交流。

響一個自身存在感好低既地方,試問又點會有心機學英文?有兩個亞洲家長朋友,都係因呢種冷漠而轉校, 改去有較多自己種族既學校或地區生活,一去不回!其中一個媽媽對我講,新學校會較multi-cultural, 即多文化一點!佢既意思,應該係學校裡面多一點亞洲人,而不是小貓幾隻。

人夾人緣,唔可以怪責別人一定要待自己好。有時,就算已經釋出善意,得來既反應都會係失望的。文化衝突,大概就係呢個意思!

但講到尾,都唔係無辦法破冰。一年以來,學到了見人要超級厚面,和肯去吹水! 最緊要係,俾多點時間和耐性去認識朋友和關心對方。拿著Working visa既人,無既真係時間。而最重要維持友誼既東西,都係時間。看清一段關係既,都係時間。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论