開掛人生
開掛人生

☕️ https://liker.land/abundance/civic(贊助我) 恭喜你,看到我的文章代表你要開掛了XD 大家好,我是abundancelife 開掛人生! 藉由寫作體驗無限大的人生。

心得 | 告訴我你的夢 作者: 席尼·薛爾頓

Review from “Tell Me Your Dreams” by Sidney Sheldon
photo from Goodreads

(spoiler)

The plot of this novel involves crime, legal system and multiple personality disorder, which intrigues me to know whether the story goes like what I think. It turns out that my guess is wrong.

At first, I think this is a story about a serial murder. Then the plot starts to describe the process of trail of court. Next, I realize multiple personality disorder causes the defendant to commit the crime. Then, the doctors tried the best to treat the murder.

The twisting part is the affectionate father suddenly turns into the molester and raper!!! I really hate this part.

In fact, I think it is not so easy to treat successfully multiple personality disorder. And the father deserves a bad ending. So, I guess the monstrous personality of the defendant will likely kill the father finally.

This song in the novel is a metaphor for the ending of this story...

“All around the mulberry bush, The monkey chased the weasel.

The monkey thought ’twas all in fun, Pop! goes the weasel…”


(有雷)

這部小說的情節涉及犯罪、法律制度和多重人格障礙,

這讓我很好奇故事是否像我所想的那樣。結果我猜錯了!!

一開始,我認為這是一個關於連環謀殺的故事。然後情節開始描述庭審的過程。接下來,我意識到被告的的犯罪來自於多重人格障礙。然後,醫生們盡力治療被告(殺人犯)。

反轉的部分是慈愛父親突然變成了猥褻者和强奸者!!我真的很討厭這部分。

其實,我認為成功治療多重人格障礙並不是那麼容易,而且父親應該有個不好的結局。

所以,我猜被告那兇殘的人格可能最終會殺死父親。

小說中的這首歌暗喻了這個故事的結局……

「在桑樹叢中,猴子追著黃鼠狼。

猴子覺得很好玩,爸爸!黃鼠狼走了……」


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论