薯仔
薯仔

拾荒者

拾荒書介: 惡血

同朋友講一馬基金騙案嘅【Billion Dollar Whale】,佢建議我睇 Silicon Valley 歷年最大嘅 startup 騙局【Bad Blood】,仲借埋本書我睇,一拎起手就放唔低。

Elizabeth Holmes 19歲係矽谷創立 Theranos,聲稱要用一滴血去檢測幾百種疾病,美麗嘅願景不但吸引咗 VC、企業及私人投資7億美金,仲要揾到一班高官、學者、議員同大企業CEO為佢背書,連奧巴馬都委任佢為美國創業全球大使。公司市值一度高達90億美金,佢更被譽為女版 Steve Jobs!神話背後係一個投資、管理嘅反面教材,矽谷 vaporware 嘅 fake it until make it 嘅手法係 IT 軟件、硬體或者可以成功,但用係人命關天嘅醫療設備就唔得。

超級騙子都有一些共通點。

第一要夠貪!Jho Low 要做世界級富豪同娛樂大亨,Elizabeth 要做 Steve Jobs 級的富豪創業家。

第二故仔要夠大!媲美阿拉伯國家主權基金嘅馬來西亞基金,一滴血就檢測幾百種疾病。

第三要識建立人胍!Jho Low 拉攏阿拉伯主權基金負責人同馬來西亞總理,Elizabeth 就揾美國政商名流。

第四要包裝!Jho 豪花錢去建立佢嘅可信性,Elizabeth 就識得點講說話去打動班美國政商名流。How you say is more important than what you say!

諗諗吓,我係咪要立志做世界級垃圾大王,講吓全球 zero waste 嘅故仔!


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论