Kent
Kent

八十後,雖身患鼻咽癌,仍相信憑著盼望,可以和所愛的人一起變老。

抗癌日記 (2021 年 9 月 27 日)

我深信上帝的愛與關懷是無處不在的,無論在教會,在最光明的地方,或是最黑暗的角落,祂都是與我們同在,(P.S. 因為PowerPoint 趕不切預備,所以最後這一段我並沒有「照稿讀」)…..



以下這一篇長文,是昨天(2021 年9月26日)我在教會分享這兩年抗癌的故事的講詞:

(抱歉中間用了很多廣東話/白話的字詞,不是全天都是正規的中文,對於不是用廣東話的讀者可能會有點看得吃力。)

首先,好多謝各位弟兄姊妹,爸爸媽媽兩邊的親戚屋企人,同遠渡而來的朋友今日嚟到上水平安褔音堂去聽我嘅見證。感恩我今日仍然有生命氣息,見到好多好熟悉的面孔,亦都有一啲我嘅未相識,但係靠住上帝嘅恩典我哋今日喺埋一齊,係呢個上帝的屋企聽一聽我呢兩年如何面對癌症嘅故事。我好希望呢個古仔,可以喺呢個城市咁艱難嘅時候,同大家打打氣,話俾大家聽,無論點樣樣都好,千祈千祈唔好放棄。


等我簡單介紹吓自己先,我叫廖卓賢,英文名叫亞Kent,係我中六嘅時候開始返上平聚會,中學畢業之後就接受洗禮正式加入教會。過去成長有一段好長嘅時間,我所認識嘅信仰都只係停留喺知識的層面,雖然感恩、恩典、盼望信心,等等嘅字眼成日都喺我身邊出現,但佢哋始終無進入我個心入面。信仰好似知識嘅追求,返教會、祈禱、聖餐大部份嘅時間都係行禮如儀,冇乜感受可言,慶幸過去成長嘅日子一切平順,就算出現問題都係庸人自擾,自己性格所造成。


然而在兩年前,2019年嘅三月11號,係我返新工嘅第一日,我收到報告證實咗我患上鼻咽癌,根據醫生的判斷係屬於第三期。其實之前真係冇乜先兆,係除咗痰有血,同瞓覺鼻鼾比較大聲之外,基本上係冇辦法提前知道。果一晚我同女朋友返咗屋企食飯,話俾屋企人聽呢個消息,大家都好傷心好難接受。食飯之前我同女朋友行咗返屋企,我嗰時個腦其實一片空白,完全諗唔到點樣面對,好在屋企人同女朋友比我冷靜,話俾我聽無論點樣約我地都係一齊面對,我個心先定返落嚟。


之後就係做一啲治療前的預備功夫,包括剝晒啲智慧齒,因為接受化療同電療護理口水分泌比較少,長遠牙齒比較容易受到細菌嘅感染,患上蛀牙亦都比常人難於處理。有剝牙過程其實都好感恩,身為醫生太用力嘅緣故,將工具折斷遺留咗喺牙肉入面。當時我已經痛到冇感覺,全憑醫生細心檢查用具,先至及時將嗰部份嘅金屬殘肢攞返出嚟。


然後再開始做第一次嘅化療同電療,33次嘅電療㗎七次嘅化療,喉嚨一個禮拜比一個禮拜痛,由原本可以食嘢,到只能夠食流質食物,到最後能夠飲營養奶去維持足夠嘅營養同體重。因為醫生吩咐,治療成功與否嘅關鍵,就係落唔能夠維持體重,所以女朋友同家人都用盡佢哋嘅方法,去鼓勵我堅持飲食,就算喉嚨再痛都好,要靠止痛藥勉強減輕痛楚,因為佢哋嘅愛,我都忍耐落去。我仲記得有幾次,我望住啲營養奶,知道飲落去會好辛苦 ,我就攞起女朋友鼓勵我治病特登tailor-made嘅電話殼,上面寫住 you are stronger than you think,然後鼓起勇氣將支奶飲落去。


呢一句說話到依家都帶比我好奇妙嘅力量,我能夠比自己想像嘅堅強,因為係背後有上帝無限嘅恩典,直到如今佢都冇令到我懷疑佢,加上我女朋友同家人無限嘅愛,包容同體諒,先至可以將一啲超越我個人範圍以外,出人意外嘅平安同力量支持住我。


雖然治療後的康復進度非常之理想,好快就可以去打羽毛球,出街同有正常的社交生活,但係癌症好似始終都未能斷尾。係同年嘅七月我接受第二次的電療,10月再接受一次手術,清除鼻咽同左邊頸部淋巴腫瘤嘅癌組織。我本來以為捱左咁多次治療,應該終於可以好返,但上帝好似好睇得起我呀,繼續要我喺呢個抗癌路上面奮鬥落去。我仲記得佢朋友嘅一個婚宴上面,我發現自己右邊頸又出現咗一個硬塊,當時我心裏面充滿無比的恐懼,擔心癌症再次復發。我拉咗女朋友出去酒樓外面,同佢講如果返發我就唔想醫,因為好害怕嗰啲治療嘅副作用,包括持續唔停嘅耳嗚,作悶作嘔,頭痛。女朋友安慰我,同我講有啲咩野我哋都可以一齊面對,喺之後嘅半年我反覆檢查左幾次,醫生都以為係良性嘅腫瘤,但去到2020年嘅六月抽血睇癌指數,發覺佢又再升高,我就隱約覺得癌症可能再次返黎。


我仲記得收到報告嗰日,我完全諗唔到任何野,腦裏面充滿恐懼同擔憂。我唔敢返屋企,只係瘋狂咁打俾我女朋友同阿妹,叫佢地黎陪我。最後我搭的士的返咗去粉嶺的一個公園,妹妹嚟咗陪我。我坐喺公園嗰度不停喊不停喊,妹妹揸住我隻手,話俾我聽萬大事都有佢係度,上帝係會聽我禱告。我沉溺左一段時間,最後鼓起勇氣再次接受治療,係七月接受第二次手術。


手術之後嘅最大後遺症,就係兩邊頸都好崩緊。我由好唔適應,都慢慢習慣,到最後如果唔理會佢的話就好似唔存在。其實去到而家,我身體都會有一啲喺以前我會覺得極度難受嘅毛病,包括廿四小時聽到自己心跳啦,廿四小時長期嘅頸部崩緊,間竭性嘅聽力衰退啦,口水分泌少所以吞咽比較困難啦,右邊鼻孔長期鼻塞啦,會突然流大量的鼻血,同右眼嘅視力因為腫瘤嘅擴大,雖然短暫恢復正常視力,但係而家睇嘢都係好模糊啦。呢啲嘢係我未病之前,甚至乎係第一次復發嘅時候,我都係相當恐懼的,但隨着時間過去,嗰份出人意料嘅平安同勇氣,令我慢慢慢慢接受佢哋。我好明白以廖卓賢咁固執嘅性格,係冇可能憑自己嘅力量去克服佢地,而且唔去埋怨唔去怪責上帝。呢份的平安同勇氣,完完全全係上帝嘅恩典。


手術之後過咗幾個月風平浪靜的日子,可惜喺10月嘅時候突然發覺右視力開始有啲差,之後嘅抽血檢查發覺癌指數又再度升高,做電子掃描之後發現癌症復發。因為腫瘤的位置靠近腦部,醫生唔建議再做手術,所以係採取一個叫舒緩性嘅化療治療方案。11月開始再做第二次嘅化療,慶幸藥物嘅治療效果相當理想,視力恢復左,係打針嘅呢四個幾五個月裏面,我可以如常咁生活。


但係風平浪靜嘅日子又好快完結啦,喺今年復活節嘅時間我持續發燒,原本安排咗喺化療停咗之後會轉一隻口服嘅化療藥,但係因為發燒的緣故,腫瘤科醫生唔建議我立即開始治療。因為高燒始終未退,我入咗醫院住咗兩個幾禮拜。因為之前化療藥效慢慢消退,腫瘤開始大返,我嘅右眼視力慢慢變差,喺短短一個禮拜裏面,我由視力正常到完全乜嘢都睇唔到。我仲記得嗰日係醫院呀,我喺病房外面等專科醫生等咗足足接近兩個小時,我不停喺WhatsApp group裏面同女朋友和弟兄姊妹投訴,都見到醫生佢同我講隻眼冇得救㗎啦,我睇完佢之後成個人崩潰咗,因為女朋友同妹妹都返緊工,所以我只好打俾我以前的傳道人詩韻姐,我同佢講呢個世界係冇上帝,就算有佢都喺度玩緊我,醫生話冇得救ga la,係完完全全嘅絕望。我嘅悲傷佢感受到,當我團契嘅弟兄姊妹知道呢個消息嘅時候,佢哋都不停為我祈禱,希望上主會憐憫我,比到一條出路我去行落去。同一晚好夜,約莫10點幾,女朋友收工之後約埋阿妹一齊去病房探我。佢哋雖然好努力咁安慰我,但係我除咗適合揸住佢哋隻手喊之外,我唔能夠講任何嘅說話同比任何嘅反應。


之後嗰幾日我喺病床上面,除咗食飯同埋瞓覺之外,不停咁樣諗我應該點樣繼續生活落去。雖然係痛苦裡面,但我知道我自己始終都唔想死,我想繼續生活落去,我想睇到我阿妹結婚,我想同我女朋友grow old together 一起變老。依家諗返轉頭,我相信係聖靈嘅工作, 讓我可以從極度混亂嘅情緒裡面冷靜落嚟,得出一個好似好簡單但係其實好重要的結論:既然我選擇咗無論點都要生存落去,咁如果繼續生命但係沉溺喺埋怨同悲傷裏面,咁樣嘅生命唔單止浪費,而且更加係一種折磨。


如果要生存落去,就一定要快樂,就一定要相信上帝係預備最好的比我。因為呢個信念,我慢慢平靜落嚟,亦都珍惜呢段住院嘅時間,打電話俾弟兄姊妹同屋企人,關心佢哋,同話比佢哋聽我真係好愛好愛佢哋,因為我很重視與珍惜和每一個人建立的關係,它們都是我生命裏最大的資產。


好在上帝始終留返一個出口俾我。大概幾日之後有一個更加專門嘅視神經專科醫生再去檢查我嘅眼睛,然後話俾我聽我的視神經唔係完全咁樣萎縮死亡,係仲有可能會回復部分視力㗎。兩個禮拜後,醫生始終都搵唔到任何原因點解唔持續發燒,做咗好多檢查都搵唔到任何細菌感染嘅症狀,所以就放咗我出院。休息幾日之後就開始食返口服化療藥繼續治療,感恩嘅係雖然呢一隻係二線嘅口服藥,效果理應係冇打針注射嘅咁有效,但係佢都能夠幫助回復部分嘅視力同聽覺,讓我慢慢慢慢咁樣重拾正常嘅生活。


大約三個星期前開始,我接受咗另一場的挑戰,因為要轉換另一種的化療藥物,所以由手腳爆裂破損的問題,改變成為雙腳麻痹,乏力支撐不到身體,加上鼻塞的情況。睡眠質素在今次的療程有明顯的變差,加上可能就快會甩晒的頭髮,這一場又是不容易打的硬仗。


講咗咁耐,其實我係好想借呢個機會,起大家面前去回應一個好貼地好實在的問題,就係「點解好像我這樣,每對如此巨大的苦難的人為什麼還是不願意放棄」。當身體的痛楚是這樣大這樣難受,心理的包袱是這樣沉重,為身邊最親的人帶黎咁大的照顧壓力,為什麼還要走落去?放棄不是更好嗎?不是更加合理嗎?我為什麼肯定堅持下去一定會有盼望?為什麼明天一定會比今天快樂?


原諒我不能帶比大家一個完美無瑕的答案,苦難有何意義?保持希望有甚麼的原因,這麼問題我真係唔能夠回答,或者呢一切只係上帝希望我們的人生能夠學到的一些事情,然而學習到的是什麼呢?


“我並不是因缺乏說這話;我無論在甚麼景況都可以知足,這是我已經學會了。 我知道怎樣處卑賤,也知道怎樣處豐富;或飽足,或飢餓;或有餘,或缺乏,隨事隨在,我都得了秘訣。 我靠着那加給我力量的,凡事都能做。”

‭‭腓立比書‬ ‭4:11-13‬ ‭


我無論在甚麼情況都可以知足。


因為如果我們每一刻都感受到生命的喜悅,生活的平安,感受到一切都係有根有據,係一個神秘,人不可知,超乎我們想像的偉大計劃裡面的其中一個部份,或者死亡嘅威脅就不會這樣大,我們也可以真正安然無懼活在這一刻,享受這一秒。


我深信上帝的愛與關懷是無處不在的,無論在教會,在最光明的地方,或是最黑暗的角落,祂都是與我們同在,(P.S. 因為PowerPoint 趕不切預備,所以最後這一段我並沒有「照稿讀」),所以我想和大家分享一首流行曲中的一段歌詞,總結我這個未完故事怎樣回應「為什麼在苦難中還要堅持盼望,還要拒絕放棄」這個問題:


誰要盤算會轉幾個彎 wo~

(期待明天可驚嘆)

全意陶醉於景色變幻

唯求留下証明

人呼吸時光有限

沒有給你揀

沒有給我揀

但無悔是有

這天

一刻的冀盼


願一切榮耀頌讚歸與我們天上的父




CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

第一个支持了这篇作品
加载中…
加载中…

发布评论