MaryVentura
MaryVentura

🌀回文詩人🌀 @字縛雜誌 Founder 書評外的話👇🏻 https://liker.social/@MaryVentura

飞翔的转蓬

我是一朵转蓬

飘飖不多远

撞在边境的罌粟花上。

那些猩红的花瓣

令我忆起恋人们的脸颊

曾离我那样亲近,让转蓬的小伞飞——

面对着彼此,背对着互相,

都以为播撒的是爱。


门廊摧毁了风

风在疯人院停下了脚步

又见那些猩红的脸颊。


在一双双迸射的眼睛里观察着热切的对白

对白一个接一个地纷纷掉落

碎成了爱。


Dandelion saw


I am a dandelion

fluttering not far

bumped against the poppy flower at the border. 

those scarlet petals

reminding me of lovers’ cheeks

so close to me; blowing, 

at each other, against each other, sowing.


door frame destroys the wind

wind slows me down in a madhouse

again those scarlet cheeks.


observing conversations among spouting eyes 

dialogue dropping one after another

shattered into love. 

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论