宏先
宏先

男,2003年生,現年18歲。 停更中,請至以下管道追蹤最新文章~~~ IG ureyes.mymind FB 宏先創作 HKese 星級作家 宏先

【翻譯】【節錄】tolerate it 默許

I know my love should be celebrated. 我知道我的愛該被大肆慶祝的。
圖 pexels-pixabay

I wait by the door like I'm just a kid

  我在門邊等著,只像個孩子

Use my best colors for your portrait

  為了你的畫像,用上我最好的色彩

Lay the table with the fancy shit

  以奪目的事物胡亂布置桌子

And watch you tolerate it

  而看著你默許了這些

If it's all in my head, tell me now

  若這都只是胡思亂想,現在告訴我吧

Tell me I've got it wrong somehow

  告訴我如何做錯了

I know my love should be celebrated

  我知道我的愛該被大肆慶祝的

But you tolerate it

  你卻默許


I greet you with a battle hero's welcome

  我以戰爭英雄的方式迎接你

I take your indiscretions all in good fun

  我當你的亂性都只是為了好玩

I sit and listеn, I polish plates until they gleam and glistеn

  我坐著並聆聽,我擦拭碗盤直至閃閃發光

You're so much older and wiser, and I

  你是如此年邁而充滿智慧,而我


I wait by the door like I'm just a kid

  我在門邊等著,只像個孩子

Use my best colors for your portrait

  為了你的畫像,用上我最好的色彩

Lay the table with the fancy shit

  以奪目的事物胡亂布置桌子

And watch you tolerate it

  而看著你默許了這些

If it's all in my head, tell me now

  若這都在我的腦中,現在告訴我吧

Tell me I've got it wrong somehow

  告訴我如何做錯了

I know my love should be celebrated

  我知道我的愛該被大肆慶祝的

But you tolerate it

  你卻默許


While you were out building other worlds, where was I?

  當你在外建造其他世界時,我在哪?

Where's that man who'd throw blankets over my barbed wire?

  丟擲毛毯在我帶刺的鐵絲上的男人,又在哪裡?

I made you my temple, my mural, my sky

  我當你是我的祠廟、我的壁畫、我的天空

Now I'm begging for footnotes in the story of your life

  現今我為了你人生故事中的註解而苦苦哀求

Drawing hearts in the byline

  在署名欄畫下心

Always taking up too much space or time

  總是佔用了太多時間與空間

You assume I'm fine, but what would you do if I

  你假設我很好,但你會做什麼,若是我


Break free and leave us in ruins

  掙脫而使我們嘗盡苦痛

Took this dagger in me and removed it

  拿匕首刺殺我再拔出

Gain the weight of you, then lose it

  增加些你的重量,再流失

Believe me, I could do it

  相信我,我會的

If it's all in my head, tell me now

  若這都在我的腦中,現在告訴我吧

Tell me I've got it wrong somehow

  告訴我如何做錯了

I know my love should be celebrated

  我知道我的愛該被大肆慶祝的

But you tolerate it

  你卻默許


I sit and watch you

  我坐著看你

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论