豆鸽
豆鸽

一只记录自己飞行轨迹的鸽。

英文博客角 | 「牧羊少年奇幻之旅」读后感

我希望我们永远都敢于寻求我们的天命

男孩不知道什么是天命。

“天命就是你一直期望去做的事情。人一旦步入青年时期,就知道什么是自己的天命了。在人生的这个阶段,一切都那么明朗,没有做不到的事情。人们敢于梦想,期待完成他们一生中喜欢做的一切事情。但是,随着时光的流逝,一股神秘的力量开始企图证明,根本不可能实现天命。”

                    ——「牧羊少年奇幻之旅」


最近开始每天写一篇英文文章,大概三百字左右,下面这篇是写的最多的一篇,七百多字。也由于事隔很久重新开始写英文文章,所以应该还处于幼稚园的水准,大家如果看的话,应该很轻松就能看懂我写的内容。其中也存在着一些错误的和更好的表达方式,如果大家有发现欢迎在对话框私信我。

写的文章大概会经过三个步骤。第一当然是写出来了。第二步是打印出来,自己挑一遍错误。第三步是用grammarly,让它检查一遍我的文章。grammarly这个网站免费版就很好用,推荐给像我一样的初写文章的人。有的时候小羊也会帮我检查一遍。

写东西的时候,我会以一种敞开的状态去写,我想解释一下所谓敞开的状态。


首先我会先给自己提出一个问题。

在已写的七篇中,我分别给自己提出了下面的问题:

1 为什么电影和书中的善良得不可思议的人物会让我感动?(触发点是来自和小羊讨论「白痴」,以及电影「幸福的阿扎罗」)

2 为什么我需要一个神 (触发点来自于我写的第一个问题,我发现我跟着自己的思想之流,流到了神这个地方,所以第二天我接着这个地方开始写)

3 我为什么恐惧死亡 (触发点同2,写到第二个问题的结尾,我来到了第三个问题)

4 关于信息 (触发点是看到了陈丹青的「荒废集」里面的一句话,我觉得说得很对,但当时我还没想明白我赞同的原因,于是我想通过写出来去想明白它)

5 关于恶与软弱 (触发点是小羊看的群消息中的一段话,说恶往往与软弱相关。同样是我没想通,所以想看看能不能通过写下来想明白)

6 看完「牧羊少年奇幻之旅」后的读后感 (也就是下面这篇,这是一本我很喜欢的小说,但如果你去豆瓣和亚马逊看,会发现大家对这本书的评价十分两极化,幸好我没有提前看书评的习惯,所以收到了一个很好的礼物)

7 一封给爱人的love letter (触发点是情人节没有买礼物hhh)


所以其实除非本身带有一定的目的,比如介绍一本刚读完的书,不然我都不是带着答案去写这些文章的,我是在用写这个动作去帮助自己完成思考这件事情。这些我一开始提出的问题在开始写之后,它们有的解决了,有的变成了别的问题继续存在着。这个过程本身对我很有意义。

当然了另一个好处就是可以锻炼英文写作的能力,而我也觉得用不同的语言写作是会有不同的收获的。用上面的比喻来说,会流向不同的地方。

下面分享一篇我刚看完「牧羊少年奇幻之旅」后的一篇读后感,它或许表达得不够完整,但它就是我当时开始写到最后停下来,我的思想流过的地方。我相信如果过几年我再一次看这本书,也再一次的写同样主题的文章,那些流过的轨迹一定是不同的,我期待着它。

如果想看别的文章,欢迎大家去小羊最近给我搭的博客去看,我会把每周的英文的文章都放到那个博客中,还想再说一次的是它们都是我当时的思想流过的地方,我希望去看的人是想和我一起坐船看看能到达什么样的前方,而不是想要去寻求知识与结论的,因为那里没有。 

博客的地址是 https://ternurar.github.io



下面是其中一篇英文文章,写于读完「牧羊少年奇幻之旅」后。

莫思身外无穷事,且尽生前有限杯。

Yesterday, I have read a book called 「The Alchemist」 written by Paulo Coelho. I think it is an amazing book that changed the lives of many people. As for me, it also has its magic power.

The story of the book is quite simple. It tells a story that a boy who looking for his destiny eventually.

He had been a shepherd before he began the unusual journey. At the shepherd time, he and his sheep traveled around, the sheep need food and water, the boy needs to look at the outside world. And he had learned the language of sheep naturally. They can't talk but they can communicate. One day, the boy had a dream, and the next day he had the same dream again. Then he met an interpreter and a king. Both of them encouraged the boy to look for treasure which he had dreamt of. Then the journey begins.

In our lives, there may be no one who would tell us to look for our destiny. No one tells us we live because we need to look for the one. Destiny only belongs to ourselves. If we don't find it, we miss it forever. I always hear someone tells me they have no idea about what they want to do. For a long time, it also bothers me a lot.

The author also wants to express another point that is everything is the one thing. A grain of sand in the desert can also record the history of the desert. Everything in the world has its destiny and its track. Just like you find when you can love one person, then you also can love the flower, the stone, the sky, and the world even. Because they are the same thing. You find love, then you find you can love everything. The one in your life is irreplaceable is not because who he is but he is the person who teaches you what love is. He makes you understand love and destiny. He leads you to the real world's entrance. In this meaning, everything is one thing, but they all have their destiny. Return to destiny, when I grow up and have more energy, I find my identity gradually. I wouldn't like to compare myself with others because it has no meaning. I also find I am not afraid of the destiny as before, I'm accumulating energy to achieve it.

Now, many people have left nature, which becomes something out of our daily life. When we travel, we get close to nature. Everyone wants to travel and go back to nature, but in real life, they are away from it. So we begin to neglect the changing of nature and the power of nature. We have forgotten the sun and the moon, they just become something we need but not we like. We may have a cat or a dog, they become our friends. But there are many other animals in nature we have forgotten. Long long ago there are animals and people in the world. I imagine sometimes they are the friend and more time they are enemy. No matter what, when they meet they look at each other because they are just something in the world. They are equal. The meaning of equality is not to say they have the same power or lifespan, but they are from the same world. Now, it isn't like that, human become more powerful, we can do many things what the other species even don't know about. We have changed a lot, but they don't. So we are separated. But for the boy in the book, the boy said he knows what the sheep are thinking, he understands their language. Maybe they are not friends, they are the partner at least. As for me, I also want to know what the sheep are thinking, that will be amazing.

The last thing I learned from the book is destiny needs us to take action instead of imaging. Someone who has a dream but they don't achieve because they don't want to achieve the dream sincerely. They just need a dream and let them live with it. 

Many people need a dream. But the dream is the house, car, lipstick, clothes, or maybe more important thing - the money. These things became their dreams. When I earn money, I don't feel happy, but I need it. I live in a society in which money is important, not the dream and destiny. I think that's why we need the book, I think it can change something in the money world.

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论